Gå til innhold

Restartproblem skyldes hovedkortet?

gorane

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en ny PC, men har allerede fått problemer. Vet ikke hva det skyldes. Har ikke lagt inn annet enn Windows, office, norton og et par spill.

Problemene er følgende:

1. Maskinen vil ikke restarte. Det vil si, den slår seg av og starter opp igjen, men fryser når "ram-tellinga" begynner, hvis dere skjønner..

2. Ved enkelte tilfeller har maskinen slått seg av selv.

3. Windows oppdaterer den samme filen i det uendelige, det står at det er ferdig installert, men så dukker den opp igjen med spørsmål om jeg skal instalere

???

Noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen i forumet!

:)

Det følger noen restarter i fbm. installasjoner. Ble det noe plunder der, og gikk installasjonen av windows (XP SP2?) og samtlige program uten avbrudd?

Noter filnavnet windows tygger drøv på. Kanskje det gjelder en ufullstendig installasjon som ikke repareres eller fullføres.

1. Hvilke merknader har du i enhetsbehandlingen?

2. Er dette en ferdigbygd PC uten support - Produsentnavn/ modell.

3. Er skru pc for deg helt/litt/ikke uvanlig? Evt. ta ut strømkabel og åpne kabinettet. Finn og flytt cmos jumper fra pin 1-2 -->2-3 -->1-2 og start opp. Hvis feilen fortsetter, endre innstillinger i Bios (sjekk manual) og/eller oppdatere den.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Hei!

Det er ikke ved selve rebooten windows henger seg, men etter at den har startet på nytt, nå skjermen er svart, før "ram-tellinga". Da bare står maskinen slik, akkurat som den ikke vil telle ram

Installasjon av windows gikk bra, uten problemer.

Maskinen kom ferdig installert, eneste jeg gjorde var å legge inn windows

Lenke til kommentar

1. Jeg sleit med det uendelige ang det restartproblemet ditt. Kom heller aldri til BIOS eller noe, etter softreboot. Måtte hardreboot til.. Forska et halvår på det, men kom aldri fram til noen løsning på problemet.

Dette var et EpoX-hovedkort, og det var det som var feilkilden ;)

Bytta til et Abit-kort seinere, og da funka alt.

2. Høres ut som et varmeproblem, sjekk temperaturen på de forskjellige hoveddelene dine (hhv cpu, hk, ram, gpu). Invister i bedre kjøleløsninger hvis du oppdager høye temperaturer.

3. Skjønte ikke spørsmålet helt :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...