ilpostino Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Fikk en Nikon Coolpix 4600 til bursdagen min. På hjemmesiden til Nikon og i manualen står det at kameraet tar SD (Secure Digital) minnebrikker men det står ikke hvor store den støtter. er den noen som kan besvare dette for meg? jeg kunne godt tenke meg å kjøpe 1024 MB minnekort men vil gjerne vite om denne størelsen støttes før jeg kjøper et minnekort. en annen ting mens jeg er igang: noe spes jeg bør se på når jeg kjøper minnekort til digitalkameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du kan fint kjøpe 1024 megabyte/1 gigabyte til dette kameraet. Ellers behøver du ikke tenke på hastighet da kameaet blir flaskehalsen om man går opp fra dagens standardkort til et høyhastighetsskort. Du får uansett ikke utnyttet kort som er raskere enn dagens standard. Kjøp minnekort av merket Lexar eller Sandisk om du ønsker å ta best mulig vare på bildene dine. De er litt dyrere, men det er en billig engangsinvestering om du tenker på at billige kort kan føre til at alle bildene fra en kjempefin ferietur eller noe du absolutt vil huske går tapt. Billige kort er gjerne mer ustabile, og da kan de fort krasje. Resultat? Bildene kan gå tapt for alltid, selv om de i mange tilfeller kan reddes med datarecoveryprogrammer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Afseth: takker for utfyllende svar. noen erfaringe med TwinMOS og minnebrikker? har selv hatt USB thumb-stick fra dem som jeg har vært fornøyd med... Hva er forskjellen på ULTRA II og "den andre" minnebrikkene? en 2 GB-brikke koster "bare" 550 kroner mer hos komplett.no enn en 1GB-brikke gjør hos Binders.no spørsmålet blir vel da om jeg trenger 2GB minne? har tenkt til å bruke kameraet til å ta opp endel video mens jeg blandt annet er på golfbanen. (videofunksjonen blir sikkert brukt andre steder også). videofunksjonen spiser jo minne til frokost... edit: trykkleif Endret 16. august 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Mange har hatt problemer med Twinmos. Kingston er bedre, men Lexar og Sandisk er regnet som de mest stabile. Om du trenger 2 GB kommer ann på deg og hva du bruker minnebrikken til. Som du sier så tar videofunksjonen mye, men det spørs hvor mye du bruker den. Om denne ikke brukes, så har du jo plass til ca. tusen bilder i beste kvalitet på en 2GB brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå