CIder Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei alle! Jeg har en kompis som begynte å få en ustabil maskin. Var innom han idag og fikk etter endel feilsøking funnet ut at cpu-temperaturen lå på 80 (!) grader. Slo straks av maskinen og skrudde av cpu-viften som var glovarm. Fant et "teppe" av støv mellom vifte og kjøleribbe. Renset denne og monterte alt på plass. Siden da har temperaturen ligget på 60-65 grader.og maskinen er igjen blitt stabil og fin. Men dette er jo etter min mening uansett ALT for høyt og lurer derfor nå på hva dette kan skyldes. Maskinen har alltid vært stabil og god,men har som sagt i senere tid utviklet uvanlig høy temperatur. Viften fungerer,såvidt jeg vet,som den skal. CPU'en det er snakk om er en AMD Athlon 2800+. Kan det hjelpe å kjøpe ny vifte,eller kan det ha skjedd noe med prosessoren?. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Bruker du programmer til å sjekke temperaturen? Ta på kjøleren. Hvis du ikke kan holde mere enn noen sekunder er temperaturen virkelig høy. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Kva vifte og kjølar er det som står på? Synest ikkje 60 var så forskrekkande eg. Er det goop på den? Er det i BIOS du har sett temp? Endret 14. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
CIder Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Jeg bruker "PC Alert" for å sjekke tempen med. Oppdaget det først i bios da. Viften er en standard Glacial sak som stod på når maskinen ble kjøpt. (Ferdig pc fra psdata). Goop er brukt ja. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 hmm er rart det der, men min gamle 2500+ hadde temp på 50 grader Lenke til kommentar
CIder Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Ja,det er rare greier. Sitter selv på en xp 2400+ og den ligger også på rundt 50 grader. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 60-65 grader.. min pc ligger på 59-60 grader(noen ganger 65 under spilling). har den gjort hele tiden. Har hørt med mange folk og de mener det ikke er noen "ALT" for høy temp.. De har jo pc'er i sahara også, og da er nok ikke "normal" temp 30 grader for å si det sånn... Pc'en min har lite kabinett, men merker ikke noe tull med lagg og ustabilt system.. Er noen her extremt uenig med meg her?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå