HeHauken Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg får ikke datamaskinen til å starte. Det står at den mangler bootmgr.exe. Når jeg starter fra XP-cden, så står det: STOP: c0000221 Unknown Hard Error \SystemRoot\System32\ntdll.dll Hva gjør jeg? Endret 15. august 2005 av HenHau Lenke til kommentar
schwami Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det kan være at harddisken har problem på oppstartspartisjonen. Kan du sette den inn i en annen maskin for formatering? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg stappet den inni en annen maskin, da var alle filene der... Men hvordan legger jeg til eventuelle filer som mangler? Endret 14. august 2005 av HenHau Lenke til kommentar
schwami Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det du kan gjøre er å lage to partisjoner på den harddisken. De filene du vil ta vare på setter du på den ene partisjonen, og så installerer du windows på den andre. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Jeg har hatt masse problemer. Jeg prøvde å formatere disken (tok backup), men i Partition Magic så står det at filsystemet er "bad". Hvordan kan jeg sikkert formatere systemet uten problemer? Jeg "formaterte" disken med windows (høyreklikking), og da jeg tok filene tilbake igjen kom disse feilmeldingene: "A Disk Read Error Occured" "Disk Boot Failure" Ingen som har hatt det samme problemet? PS: Dette skjedde under innstallering av Vista operativsystem... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Høres ut som om harddisken begynner å ta kvelden... Eller dersom du er heldig, bare at kabelen mellom hovedkort og harddisk er ødelagt. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Har fikset problemet. Fikk tak i "Full Versjon" av XP, så tok jeg og reinstallerte hele driten. Problemet var Master Boot Tracket. Det var korrupt, så det var en omstendelig prosess. Til dere som bruker Vista: Kun installasjon, ikke noe mer! Takk for hjelpen, spesielt til "schwami"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå