spoff Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en X-drive. Fordi jeg da også ønsker å bruke X-driven som en ekstern backupdisk tenkte jeg at en 80GB-disk (av billigste sort) til X-driven ville bli en fornuftig løsning. Har surfet litt rundt, og billigste alternativ har jeg funnet hos mshop.no. mshop.no: X-drive: kr 949,- 80 GB disk: kr 955,- Porto + eksp.gebyr: kr 129,- = Totalt: kr 2033,- Til info har jeg også sjekket følgende alternativ: Komplett: X-drive: kr 990,- 80 GB disk: kr 1095,- Porto + eksp.gebyr: kr ? (uannsett over mshop.no) = Totalt kr 2085 + porto + eksp. gebyr Datakjeden (Bergen): X-drive: kr 1100,- 80 GB disk: kr 1166,- Porto + eksp.gebyr: kr 0,- (henter isåfall i butikk) = Totalt kr 2266,- Ønsker den X-driven for USB 2.0 forøvrig, den som har "skjerm". Noen som vet om noen bedre? For kjøp i butikk (for å slippe porto/eksp. gebyr) vil Oslo/Bergen/Østlandet være aktuelt. Evnt finnes det noen andre gode alternativ til X-drive? Som er billigere i pris? Jeg ønsker leser for CF-kort og en enhet som også kan brukes som ekstern harddisk for backup. Endret 14. august 2005 av spoff Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Sjekk denne: https://prisguiden.no/produkt/14370 Jeg ga opp å finne den X-drive'n (Vosonic) jeg ønsket i Norge, nemlig denne: http://www.card-media.co.uk/xsdrive+super.htm Ønsket en enhet som kunne vise meg at bildene faktiskt lå på disken og ikke bare noen iconer og navn på filene. Jeg kjøpte heller en slik en fra US sist jeg handlet derfra, men slett ikke til denne prisen http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11486 Lenke til kommentar
spoff Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Der ja.. Hva jeg ønsket. Mamoz ser også ok ut, men disken blir litt dyrere der, men ikke betydelig dyrere enn hos mshop. Får tenke litt på saken, og se hvem som har både disk og X-drive inne når pengene er der.. Hvor handlet du din variant fra? Hva cirka var prisen på den, og lagringskapasitet? Begge de to andre du henviser til ser jo mye kulere ut, men spørs om man må ut med litt mer når man skal ha litt mer avansert skjerm. Den skjermen som er på den X-driven til eMagic minner jo om de enkle lommespillene man hadde på 80-tallet (altså lite avansert, men bra nok så lenge man ikke trenger å se bildene..). Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hvor handlet du din variant fra? Hva cirka var prisen på den, og lagringskapasitet? Jeg kjøpte min fra Adorama. Ser at den er tatt ut av sortimentet nå, det har kommet en ny utgave: Smartdisk Flashtrax XT Jeg ga $249,95 for den med 20Gb disk => $249,95 x 6,8 ($/NOK) x 1,25 (moms) = 2125,- Handlet en del andre ting fra Adorama samtidig sammen med en kamerat slik at frakten ble ca. 400,- for de tingene jeg handlet. Satte sporeks inn en 80Gb 2,5" disk som jeg hadde liggende og flyttet 20Gb over i ett "gammelt" 2,5" eksternt kabinett som jeg hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå