Gå til innhold

Aktivering av XP fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

hei, eg sitter med et problem her, det har seg slik at eg er en ulykkelig eier av en 2 år gammel packard bell maskin (litt oppgradert) og har 4 stk master CDer fra PB og en recovery floppy disk. og for litt siden var eg på LAN og skulle instalere XP på nytt, så brukte eg hele 15 timer på prosesen, alt klikket og og til og med folk som var utdannet data nerder skjønte ikke bæret, de mente at alt på de jævla PB CDene var fucket.

Så eg brukte en XP home brendt CD som eg har fått av en dataforretning før. (som er lovlig siden eg har lovlig XP, merk det er ikke CDen du betaler for med serial Key)

da skulle jo egentlig alt være bra, men neida, no må eg aktivere Windows, men produktnøkkelen min fungere ikke, den som står på Kabinettet fungere ikke, og heller ikke den serial keyen, som programmet Aida32 og Everest finner, hva skal eg gjøre? mulig å finne en Crack som gjør at Windows tror eg har registrert?

Så i dag kom eg over denne siden

http://itpro.no/sections.php?op=viewarticle&artid=189

er dette svaret på mitt problem? gidd ikke å prøve hvis det ikke har noe hensikt.

EDIT: dette kan lede til piratvirksomhet, men please ikke steng denne tråden. eg har gyldig XP.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om koden er registrert på meg nei, har eller kanskje den er det, blei kanskje registrert i butikken eg kjøpte maskinen (eller?)

edit: men kan eg be om en ny orginal CD når det er en Packard bell maskin? for å si det slik, så er garantien på PCen min utgått, fikk ut for litt over en mnd. siden.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

kan ha noe med at. koden er rigistrert på en annen datamaskin sitt "reg nr." koden ved aktivering er kun guldig på en maskin..

kan være en mulighet for det.. etterom du har en orgnal kjøpt kode. så sender de deg en ny cd.. men det kan hende du må betale litt for den.

Endret av XzErOx
Lenke til kommentar

så du mener at noen andre bruker min kode? eller faktsik så er det de, men der får en samme problemet... :S

men tilbake til saken:

før denne "andre" personen benyttet seg av min XP kode, så var probleet det samme. altså det har ingenting med det å gjøre. eller kanskje det er flere som bruker koden min :hmm:

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at den XP-lisensen du sitter med er ein OEM-versjon mens den CDen du har fått er ein nok ein retail. Dermed vil ikkje lisensnr ditt stemme med kva den windowsversjonen krever.

Å endre den på den måten som står beskriven er nok mulig å gjere, faktisk hadde eg kontakt med MS sjølv i jobbsamanheng med akkurat same problemstilling.

Lovlig OEM-lisens, men satt inne berre med oppgraderingslisenser.

Eg kan ikkje garantere at metoden fungere då eg fekk via omveier lånt ein oem og innstallert XPen og levert maskina til kunde.

Lenke til kommentar

men eg har jo fått med "master CDer" fra Packard Bell (4 stk) har eg då også krav på den Universal CDen? med det som er det er at garantien min har gått ut, ar eg alikavel krav på en slik CD siden det er en mangel på det produktet eg kjøpte?

Men hvorfor finner programmet Everest en annen CDkey enn det som står på kabinettet mitt?

Lenke til kommentar
får opp den siden da...

sensurerte kodene, i tilfelle folk finner det interesant å bruke dei.

da skal du vel bruke prudukt key. under instalasjon så skal jo det gå an og registrere den og oppgradere alt BARE vel og merke den er registrert på samme navn som den var registrert første gangen hos microsoft.

dette er viktig for aktivering

Lenke til kommentar

Dere gjør dette veldig komplisert; Det Jankee prøvde å si var at du har kjøpt maskinen din med en XP-Lisens som gjelder på den maskinen den er installert på og KUN den, altså en OEM-lisens. Denne lisensen er bundet til den recovery-CDen som fulgte med maskinen. Derfor vil du kunne aktivere hvis du installerer med den samme recovery-CDen, men ikke hvis du installerer XP med en vanlig fullversjon-cd. Det du må gjøre er å kontakte Packard Bell, eller bedriften du kjøpte maskinen. Forklare dem problemet, så kan sikkert de hjelpe deg med en ny recovery-cd. Dette har vel egentlig ikke noe med garantitiden å gjøre, siden en XP-lisens ikke har noe tidsbegrensing.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...