funkster Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei der alle sammen. Jeg har nettopp kjøpt meg en dvdbrenner, billig sak fra psdata, type NEC. Den funkster som den tilsynelatende skal og i det hele tatt, men når jeg tar med meg en brent dvdr til kameraten min så greier ikke dvdrommen i maskina å hans ferske at plata mi ligger der det hele tatt. Plata funker 100% som den skal i mi maskin, og jeg vet sikkert at kompisen min har dvd spiller i pc'n sin å i det hele tatt. Likevel sier maskina hans at det ikke ligger noe plate i spillerten (noe det garantert gjør).. Hva skal det bety? Vet spillern hans at det (kremt) sannsynligvis ligger snusk på plata?? Noen som kan hjelpe til med noen belysende ord? Funkster, out. all hjelp er god hjelp. Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Enten lavkvalitetsplater, ellers antar jeg at det er dvd+r plater som er book type dvd+r, og dvd-romen hans ikke liker +r. Sjekk plata med Nero CD/DVD Speed transfer og quality test. Dr. Lenke til kommentar
funkster Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Heisann. tusen takk for raskt svar. ang. plata så er det dvd+r, merke imation. Når du sier jeg skal sjekke plata med nero osv regner jeg med du egentlig mener jeg skal sjekke dvdspillerten hans og se om den liker dvd+r plater? takk. Funkster, out. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Japp, høres ut som en klassisk dvd-r/dvd+r konflikt. Brant du dvd'n på en dvd-r eller dvd+r plate? Prøv å brenne en + plate om platen som ikke funka var dvd-r, eller omvendt. Noen eldre dvd-romer takler ikke dvd-r og andre takler ikke dvd+r. Sånn er livet når man aldrig blir enig om standarer i dataverdenen Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Nei, sjekk plata i brenneren. Går ut ifra at det er en ND-3540 du har kjøpt? Dr. Lenke til kommentar
funkster Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Oi så raske dere er alle sammen :-) til Dr: Altså, jeg lurer på om du misforstår meg feil her... kompisen min har ikke brenner i det hele tatt. kun dvdspillert. Når du spør om modellnavn på brennerten min så er det sikkert det du sier.. jeg husker ikke de talla men det var billigste sort fra psdata for cd 1.5 mnd siden.. (Er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekka.) til Biggus: Joa jeg er med på den da jeg har vært bortpå samme problemet før med min egen (gamle) spillert å plater jeg fikk fra andre FØR jeg fikk meg dvdbrennert selv. Regner med at det egentlig er noe sånn 'standard'-konflikt greie som skjer her, det høres væffal veldig sannsynlig ut så jeg tror jeg får ta å psyke kompisen min til å kjøpe seg en dvd brennert isteden... jeg mener.. vil han se farscape får han betale prisen.. skal ta å forske litt på det dere har sagt når jeg kommer hjem så får vi se. Uansett, Tusen takk for all hjelp. selv om ikke noe konkret kom fram her så tror jeg at jeg er nok inne på rett spor til å forske ut resten selv. Funkster, out. Love. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 funkster: Tror nok Drinken mener at du skal sjekke dvd-plata i din dvd-brenner med Nero. Er en opsjon der som tester kvaliteten på dvd-plata. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Du har ikke tilfeldigvis brent den som multisession? Da lukkes ikke plata, og en del spillere sliter med å lese den. Det er også verdt å merke seg at DVD+R har noe lavere kompatibelitet med DVD-lesere. Kan være at den rett og slett ikke takler DVD+R. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 DVD-R støttes lettere av DVD spillere til stuebruk. Men er nok at du har brent den som multisession. For i nero fikk jeg spørsmål om jeg ville brenne med eller uten multisession da stod det at eldre operativsystemer enn 2000/XP vil kanskje ikke klare å lese platen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå