Leatherass Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei hei, jeg prøvde nå nettopp og flashe bios til min Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939, og jeg lasted ned den nyeste bios filen jeg fant på shuttle.com. Deretter lasted jeg ned winflash, og peiset på. Jeg tror jeg må ha gjort noe feil, for etter denne flashen, så starter pcen min med viften på maks (noe den aldri har gjort før), samt jeg får ikke skjermbilde, og den går definitivt ikke inn i windows, da jeg ikke får lys i hverken tastatur eller min mus. Noen som har noen vettige forslag? Oj, glemte å nevne at jeg har tatt ut jumpern, og satt den i pin2-3 i noen sek, for å så starte pcen igjen i pin 1-2, slik at cmos i teorien skal være slettet, og den skal starte med default settings.. venter spent på svar! Hilsen Daniel Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 tja. Tok du ut batteriet og lada du ut spenninga ved å trykke på "på" knappen mens strømkabelen er frakobla? kansje du kan forklare fremgangsmåte for flashing. Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hmm, jeg lastet ned winflash, åpnet den nye bios filen inne i winflash, og valgte hva jeg ville oppgradere. Deretter trykte jeg på update bios now, og vips, så var jeg uten pc! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 høres ikke bra ut. Var dette oppgradering på eget ansvar? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) høres ikke bra ut. Var dette oppgradering på eget ansvar? http://www.recoverybios.com/ Dette blir vel siste utvei, men om det er billigere enn nytt hk så er jo det en løsning. edit: sorry dobbelpost. Endret 14. august 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå