minilo Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har et problem med min PowerMac G5 hjemme. Jeg har en LCD-skjerm (ikke fra Apple) koblet til den via DVI-utgangen, men Mac OS X kjenner den ikke igjen som en LCD-skjerm. System Profiler påstår at den er "CRT" og kontrollpanelet lar meg velge alle mulig oppløsninger og oppdateringsfrekvenser (som skjermen, for det meste, ikke støtter). Til vanlig bruk fungerer det utmerket men visse spill ser ut til å automatisk velge den raskeste frekvensen tilgjengelig til å kjøre fullskjerm med, og fordi den tror det er en generisk VGA-skjerm er den frekvensen mye høyere enn det skjermen egentlig klarer. Resultatet er svart skjerm og jeeg må taste litt i blinde for å forsøke å avslutte spillet. PowerMacen min på jobben har aldri hatt dette problemet med LCD skjermer fra Dell (tidligere) og Apple (nå). Skulle trodd at dersom den var koblet via DVI så ville Mac OS X skjønner at det må være LCD, men.... Noen som har noen idéer om hvordan å tvinge Mac OS X til å forstå at det er en LCD-skjerm? Har forsøkt omstart uten at det hjalp. Så vidt jeg vet vil det ikke hjelpe å zappe PRAM, siden display-settingene for Mac OS X skal ikke være lagret i PRAM. Til info. Har en Radeon 9800 Pro på jobben og 9600 Pro hjemme. På forhånd takk! Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Det høres utrolig rart ut. Ta også stikk innom www.mac1.no forumet også spør du der. De kan helt sikkert gi deg en løsningen. Lenke til kommentar
minilo Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Takk for svar. Har vært innom mac1 og fint god respons, men har foreløpig ikke funnet noe løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå