Babelfisken Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 1.Dersom du som kundebehandler har problemer med alle andre enn de som oppfører seg ydmykt bør du virkelig bytte jobb. 2.Det er DU som skal være ydmyk i den forstand at det er du som er service personen. Kunder har en klage_rett_ og den skal du forholde deg til på ydmyk måte. 3.At kunder eller _bør_ opptre høfflig er en helt annen sak og det bør man selvsagt. Det er imidlertid ikke alltid like enkelt når man har stått i (telefon)kø i 1 time bare for å oppleve en fyr som forventer at man skal være _ydmyk_ når man har en helt opplagt klagesak. 4.Jeg blir mer og mer betenkt på om jeg ville like å møte deg som kundebehandler. 5.Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. 6.Jeg ser at kundebehndlere med en helt annen agenda enn å gi kundene service ikke liker å bli fortalt hva kunden har rett på, men de som gir service har aldri problemer med dette. Siden du velger å dra konklusjoner og retter ditt innlegg mot meg som person må jeg rette litt på et par ting her: 1.Har da ikke problemer med noen av mine kunder, ydmyke eller ikke.. 2.Jeg er ydmyk ovenfor min kunder, derfor vil du ofte høre meg si "jeg beklager at ............................., har du et plaster på såret" (og gir kunden noe gratis) 3.At du må stå i telefonkø i en time gjør nok at temperaturen kan fort bli høy, vi har ikke slike telefon køer i min jobb. 4.Du ville blitt positivt sjokkert over å møte meg som kundebehandler. 5.Om du velger å framføre dine rettigheter til selger så er jo det en grei sak, de fleste med litt oppi nøtta gir deg det du har krav på da, men du skal jo ha et godt forhold til selger i fremtiden også? da hjelper det å samarbeide og ikke stritte imot når selge forsøker å hjelpe deg. 6.Kunden trenger ikke fortelle meg hva han har krav på, det vet jeg jo selfølgelig! Å kunne forbrukerkjøpsloven/kjøpslov er minimumskrav for å få jobb hos oss, vi er alltid på kundens side mot leverandører/verksted og kjemper for å få gjennom kundens sak. 4. Kan godt hende jeg blir positvt overrasket, det var holdningene slik jeg leste dem i din først post som gjorde at piggene kom ut. Du er sikkert en hyggelig og proff kundebehandler og det går sikkert mest på at vi legger forskjellig betydning i ordene. Hovedpoenget mitt var faktisk at man som kunde ikke skal behøve å ha en ydmyk holdning. 5 - 6. Det er faktisk overraskende ofte nødvendig å forlegge ens rettigheter for selger noe denn tråden har flere vitensbyrd om. Selv trenger jeg skjelden det da selv de griskeste selgere ser ann kundene sine. Når kunden på en hyggelig måte viser at han vet mer om produktet enn selger har det som regel den virkning at de ikke bløffer så mye. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. Det er ingen av oss som liker å selge produkter med problemer, men det er nå engang sånn at feil oppstår. Vi ønsker å hjelpe med problemet, og at du kommer med bastante påstander og belærer oss med en masse paragrafer hjelper deg IKKE. Det er det som ofte blir saken, at sure kunder tror at vi som kundebehandlere er stokk dumme som med vilje selger dårlige produkter. vi gjør faktisk ikke det. Fastslå fakta gjør man bare når selger alt har satt seg på bakbeina, noe annet ville jo bare være dummt. Dette handler jo bare om normal sosial inteligens. Mangler man det kommer du kortere både som selger og kunde. /MBE Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 tsk tsk Som regel merker jeg at de som kan minst er de som står i servicedisken. Underlig, men det er sant. Har opplevd gjentatte krangler om rettigheter med disse, og med servicesjefer. har enda å tape en sak da. Eneste gangen jeg tapte var da jeg gav opp fordi butikken var så sinnsykt vrang. Men her jeg bor later det til å være en jevn tanke om at forbrukerkjøpsloven kan man se bort fra (eller, de praktiserer den ikke for meg med mindre jeg gjør alvor og klager på behandlingen) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Men her jeg bor later det til å være en jevn tanke om at forbrukerkjøpsloven kan man se bort fra (eller, de praktiserer den ikke for meg med mindre jeg gjør alvor og klager på behandlingen) Kunder som faktisk kan forbrukerkjøpsloven har jeg null imot. De er som regel veldig greie å ha med og gjøre, og blir sjelden sure, vanskelige eller kjeftete. Det er de som har fått all opplæring via FBI, TV2 Hjelper Deg og Forbrukerrådet sine ekstreme tolkninger som er vanskelige og noen drittsekker å behandle. Men de får uansett det de har krav på. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Men her jeg bor later det til å være en jevn tanke om at forbrukerkjøpsloven kan man se bort fra (eller, de praktiserer den ikke for meg med mindre jeg gjør alvor og klager på behandlingen) Kunder som faktisk kan forbrukerkjøpsloven har jeg null imot. De er som regel veldig greie å ha med og gjøre, og blir sjelden sure, vanskelige eller kjeftete. Det er de som har fått all opplæring via FBI, TV2 Hjelper Deg og Forbrukerrådet sine ekstreme tolkninger som er vanskelige og noen drittsekker å behandle. Men de får uansett det de har krav på. Amen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå