B4stian Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Også er det de da som sier at de aldri mer skal handle i butikken hvis man ikke får 50 kr. avslag siden det er en trykkfeil i annonsen som sier at det følger med 100 kr. i ringetid, men siden Telenor ikke sendte med et kort er det kun 50 kr. Vel, de kommer nok neppe tilbake uansett så hvorfor gi dem noe de ikke har krav på? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) spennende tråd! Må legge til at god kundeservice er et must for å tjene penger, De med best kundeservice er de som jeg kjøper ting av, enkelt og greit... og hvis de legger med godteri(pastiller eller sjokolade, ikke noe gummi greier:P) i pakken(nettbutikker) så er det merkelignok et tegn på god kundeservice, eller jeg ser på det som god kundeservice og blir i godt humør når jeg mottar pakken, selvom det egentlig er et billig salgstriks, så funker det !! EDIT: det at nettbutikker er på hw.no er også et utrolig pluss! men tilbake til hva butikker kan gjøre med vanskelige kunder, så ryktes det jo om at nettbutikkene har svartelister med kunder. Jeg vet ikke om de blir nektet å handle der eller hvordan de praktiserer det, men jeg har opplevd at jeg har blitt "uønsket" i butikken, med mindre jeg skal kjøpe noe... Endret 14. august 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
wotg Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 i min butikk har vi måtte avvise, nekte og ringe etter politiet mange ganger. Jeg driver Narvesen butikk så vi får jo inn et ganske bredt spekter av kunder. Et urovekkende antall av disse kundene kan ikke oppføre seg Vi snakker om trusler, tyveri, folk som prøver å bytte stjålne varer, folk som røyker inne i butikken, folk som spyr - ja spyr! inne i butikken, drittunger som ødelegger og tagger på inventaret. I tillegg til det har vi tvilstilfellene, folk som er så dritings at de ikke kan klare seg selv, foreldre som ikke klarer å holde styr på barna sine, gjenger som er ute etter bråk/stjele osv. Nå driver jeg butikk i Oslo sentrum så ting er kanskje litt ekstremt, men slik er hverdagen min. Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 i min butikk har vi måtte avvise, nekte og ringe etter politiet mange ganger.Jeg driver Narvesen butikk så vi får jo inn et ganske bredt spekter av kunder. Et urovekkende antall av disse kundene kan ikke oppføre seg Vi snakker om trusler, tyveri, folk som prøver å bytte stjålne varer, folk som røyker inne i butikken, folk som spyr - ja spyr! inne i butikken, drittunger som ødelegger og tagger på inventaret. I tillegg til det har vi tvilstilfellene, folk som er så dritings at de ikke kan klare seg selv, foreldre som ikke klarer å holde styr på barna sine, gjenger som er ute etter bråk/stjele osv. Nå driver jeg butikk i Oslo sentrum så ting er kanskje litt ekstremt, men slik er hverdagen min. Oslo Sentrum er ekstremt, ja. Har selv jobbet med mye forskjellig i sentrum, så du har absolutt min dypeste medfølelse! Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Vi har et godt antall med kunder vi nekter adgang i butikken vår (jobber i lekebutikk). Dette er mest pga tyveri, trusler og annet, men jeg kan ikke huske at vi har nektet en kunde å handle der fordi han/hun har vært vanskelig. Vi er for det meste veldig glad for at de fortsatt kommer tilbake, selv etter en heftig diskusjon. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Off topic, men.. Hvis du hadde jobbet i en butikk og solgte kondomer som sprakk, gjelder da reklamasjonsreglene også for barnebidrag ? :!: Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Off topic, men.. Hvis du hadde jobbet i en butikk og solgte kondomer som sprakk, gjelder da reklamasjonsreglene også for barnebidrag ? :!: Kan jeg svare enkelt på, det er nei mest sannsynlig. Var en liknende sak oppe for høyesterett. Mannen hadde blitt sterilisert på et sykehus. Men dessverre så ble konen gravid og paret saksøkte sykehuset. Da barnet var ca. 8 år gammelt kom saken opp for høyesterett (den ungen måtte sikkert føle seg veldig ønsket ) og de uttalte at selv om alle vilkårene til erstatning er oppfyllt så er det ikke alltid man kan få erstatning (fritt etter min egen hukommelse. Butikker har lov til å nekte folk adgang til butikken ja, har gjort dette selv med folk som har nasket. He he Der jeg jobbet før ahadde vi noen kunder som var drit vansklige, men sjefene våres nektet de aldri adgang. Senere fikk jeg vite at de var nektet adgang i de fleste matbutikkene i området he he.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Nordmenn har mye å lære på området folkeskikk, om du skal klage på et produkt så ber man å få snakke med en person som har ansvar for rette produktgruppen, man ber på en pen og ydmyk måte om denne personen har forståelse for problemet og lar det være opp til personen å selv foreslå en løsning. Det lønner seg aldri å hisse seg opp, komme med paragrafer og bastante påstander, da går selger i skyttergraven og man kommer ingen vei. Du er den første av to som påstår at man bør være ydmyk når man som kunde skal klage. Jeg er litt forundret over at ikke andre har reagert på dette. Dersom du som kundebehandler har problemer med alle andre enn de som oppfører seg ydmykt bør du virkelig bytte jobb. Det er DU som skal være ydmyk i den forstand at det er du som er service personen. Kunder har en klage_rett_ og den skal du forholde deg til på ydmyk måte. At kunder eller _bør_ opptre høfflig er en helt annen sak og det bør man selvsagt. Det er imidlertid ikke alltid like enkelt når man har stått i (telefon)kø i 1 time bare for å oppleve en fyr som forventer at man skal være _ydmyk_ når man har en helt opplagt klagesak. Jeg blir mer og mer betenkt på om jeg ville like å møte deg som kundebehandler. Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. Jeg ser at kundebehndlere med en helt annen agenda enn å gi kundene service ikke liker å bli fortalt hva kunden har rett på, men de som gir service har aldri problemer med dette. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 1.Dersom du som kundebehandler har problemer med alle andre enn de som oppfører seg ydmykt bør du virkelig bytte jobb. 2.Det er DU som skal være ydmyk i den forstand at det er du som er service personen. Kunder har en klage_rett_ og den skal du forholde deg til på ydmyk måte. 3.At kunder eller _bør_ opptre høfflig er en helt annen sak og det bør man selvsagt. Det er imidlertid ikke alltid like enkelt når man har stått i (telefon)kø i 1 time bare for å oppleve en fyr som forventer at man skal være _ydmyk_ når man har en helt opplagt klagesak. 4.Jeg blir mer og mer betenkt på om jeg ville like å møte deg som kundebehandler. 5.Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. 6.Jeg ser at kundebehndlere med en helt annen agenda enn å gi kundene service ikke liker å bli fortalt hva kunden har rett på, men de som gir service har aldri problemer med dette. Siden du velger å dra konklusjoner og retter ditt innlegg mot meg som person må jeg rette litt på et par ting her: 1.Har da ikke problemer med noen av mine kunder, ydmyke eller ikke.. 2.Jeg er ydmyk ovenfor min kunder, derfor vil du ofte høre meg si "jeg beklager at ............................., har du et plaster på såret" (og gir kunden noe gratis) 3.At du må stå i telefonkø i en time gjør nok at temperaturen kan fort bli høy, vi har ikke slike telefon køer i min jobb. 4.Du ville blitt positivt sjokkert over å møte meg som kundebehandler. 5.Om du velger å framføre dine rettigheter til selger så er jo det en grei sak, de fleste med litt oppi nøtta gir deg det du har krav på da, men du skal jo ha et godt forhold til selger i fremtiden også? da hjelper det å samarbeide og ikke stritte imot når selge forsøker å hjelpe deg. 6.Kunden trenger ikke fortelle meg hva han har krav på, det vet jeg jo selfølgelig! Å kunne forbrukerkjøpsloven/kjøpslov er minimumskrav for å få jobb hos oss, vi er alltid på kundens side mot leverandører/verksted og kjemper for å få gjennom kundens sak. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. Det er ingen av oss som liker å selge produkter med problemer, men det er nå engang sånn at feil oppstår. Vi ønsker å hjelpe med problemet, og at du kommer med bastante påstander og belærer oss med en masse paragrafer hjelper deg IKKE. Det er det som ofte blir saken, at sure kunder tror at vi som kundebehandlere er stokk dumme som med vilje selger dårlige produkter. vi gjør faktisk ikke det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Dersom man kommer med _korrekte_ "bastante påstander" og relevante paragrafer tar alle lure selgere ydmykt imot returen og blir ferdig med saken der og da. Det er ingen av oss som liker å selge produkter med problemer, men det er nå engang sånn at feil oppstår. Vi ønsker å hjelpe med problemet, og at du kommer med bastante påstander og belærer oss med en masse paragrafer hjelper deg IKKE. Det er det som ofte blir saken, at sure kunder tror at vi som kundebehandlere er stokk dumme som med vilje selger dårlige produkter. vi gjør faktisk ikke det. har opplevd kundebehandlere som avviser meg og venner i håpet om at vi ikke kan nok. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 har opplevd kundebehandlere som avviser meg og venner i håpet om at vi ikke kan nok. Et lite hint om at du handler på feil plass. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 har opplevd kundebehandlere som avviser meg og venner i håpet om at vi ikke kan nok. Et lite hint om at du handler på feil plass. joda, men det utelukker 3 av norges største elektronikk kjeder da Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Sånn er det, min erfaring er at nisjebutikker er mye bedre på service og kvalitet på tjenestene, men når pris er det eneste parameter som måles i dagens norge får man bare ta til takke med dårlig service. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 tullball, noe vennlighet og service ytelse burde finne sted. Er tull å si at nisje er bedre enn de store på dette. Uansett butikk så vil du slite om du blir litt vanskelig. (og jeg har enda ikke fått slengt i ansiktet at det er min feil fra noen av dem) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 burde er ikke det samme som at det er der. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 burde er ikke det samme som at det er der. så du mener at billig kjeder som expert,lefdal,elkjøp og euronics er unskyldt normal høfflighet ovenfor kunden pga deres konsept? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Vel, som kunde har jeg opplevd at det er butikksjefen som var den vansklige. Jeg kjøpte tastatur og mus til 100 kr i pakke på et tilbud i en Telebutikk. To dager etterpå ryker musa og de sender alt inn på reperasjon. Tre dager etter reperasjonen ryker noe igjen. Da spørr jeg butikksjefen pent om jeg ikke istedet kunne kjøpe et annet sett til ca. 700 og betale de 600 i mellomlegget, det koster jo å sende varer til reperasjon sa jeg og det kan umulig være billigere enn de 100 kr jeg ga for det settet. Han nektet plent på det, han skulle på død og liv ha det på verksted. Nevnte noe med dårlig business etc.. Tre dager ringte han megpå mobilen, de hadde ikke reperert det fordi det ikke var lønnsomt. Fikk da pengene tilbake. Ikke noe krise egentlig, men han hadde tjent mer hvis jeg hadde kjørt det andre tastaturet til fullpris. Vel, det gikk bra uansett. Men synes det var litt snedig h ehe. Da skal jeg ikke påstå konstant at de må betale for reklamasjons frakt til verksted. Uansett så var det samme for meg, bare jeg fikk noe å skrive med på pcen hehe Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 normal høflighet er ikke nødvendigvis det samme som god service. Som sag, dette er bare min erfaring. Jeg merker at det er mindre kø, myye større fagkunnskap større forståelse for mine behov og mere imøtekommenhet hos for eksempel eplehuset, Hifi-centeret, Foto-huset (den lille oppe i Karl Johan) og lignende butikker. Men det er klart, billig er det ikke. Det er bare min erfaring, men ejg skjønner ikke hvorfor du forsvarer de store, det virker ikke som at du er spesielt fornøyd med de. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 normal høflighet er ikke nødvendigvis det samme som god service. Som sag, dette er bare min erfaring. Jeg merker at det er mindre kø, myye større fagkunnskap større forståelse for mine behov og mere imøtekommenhet hos for eksempel eplehuset, Hifi-centeret, Foto-huset (den lille oppe i Karl Johan) og lignende butikker. Men det er klart, billig er det ikke. Det er bare min erfaring, men ejg skjønner ikke hvorfor du forsvarer de store, det virker ikke som at du er spesielt fornøyd med de. her må du skille mellom å forsvare og likestille. Min erfaring er hentet fra telebutikk kjeden. Der ble behandlingen like dårlig som hos feks elkjøp og lefdal straks noe ble returnert. Min erfaring tilsier at det ikke er særlig forskjell når det gjelder hjelpsomhet i nisje og store kjeder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå