TCK Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei! Skal bare skrive denne tråden for fetter'n min...: Han har ein av dell sine topp modeller... hsuker ikke helt hvilken men den hadde 518 mb ram, P4 1,7 GHZ og 80 gigs... Men den har 1 problem... Den hakker i GTA3... Eg fatter ikke hvorfor.. den er jo ganske rask da.... Er det noen måte å få den til å slutte å hakke?? Lenke til kommentar
klo Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Vilket skjermkot står i pc'n? Ville tro det var en av de billige typene (mx?) isåfall budre du kjøpe nytt skjermkort Lenke til kommentar
relathief Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hadde hjulpet å vite hvilket operativsystem han kjører. I XP er det jo noe trøbbel med refresh rate. Dette kan fikses med nvreffix. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Det har nok med skjermkort driverne å gjøre. PS! refresh rate forårsaker ikke slike problem...så det tipset skal du bare glatt overse når det gjelder ditt problem :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Refresh-rate problemet det refereres til her har ingenting med at spillene hakker å gjøre. Derimot vil skjermen flimre, og det kan jo over tid medføre både svimmelhet, kvalme og trøtthet. Dette er forøvrig lett å utbedre med en liten patch (finnes mange løsninger, http://www.google.com ). GTA 3 har veldig krevende grafikk, i tillegg til at spillet er en og annen tur innom harddisken under spilling. Skru ned på skjermoppløsning samt fargedybde, likeledes detalj-nivå osv. Ellers kan det være nyttig å avslutte flest mulig programmer som ligger og kjører i bakgrunnen før spilling (mange ikoner til høyre på oppgavelinjen...? :wink: ) Sjekk ellers spillprodusentens hjemmesider for patcher til spillet. Hvis grafikk-kortet er svakt, kan man jo prøve å overklokke, men du kjører ikke GTA 3 på et MX-kort særlig bra uansett. Kjøp nytt, tusenlappen får man masse for nå. Gud løkk... edit: Hvis jeg ikke tar feil, gjelder refresh-rate problemet kun nVidia-baserte skjermkort i XP og 2000. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-08-06 20:55 ] Lenke til kommentar
TCK Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Eg har eit Radeon VE skjermkort... skal prøve å stille på diverse ting i Options etterpå... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Du mener vel Radeon _LE_ sikkert. 8500 LE skal kunne kjøre GTA3. Da er det nok bare tweaks som skal til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå