Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modemet krever MMX prosessor?

Anbefalte innlegg

Har en på tråden her som prøver å installere et pci modem i en Pentium 100 Mhz maskin.

Det funker visst dårlig. Av en eller annen grunn krever modemet MMX prosessor, og vil ikke installere softwaren.

Det er et Dynalink 56kbit kort.

I tillegg kommer et eller annet tett spørsmål om hvilken COM-port som skal benyttes... Hallo? PCI-kort?

Hvorfor i ******* skal det modemet kreve mmx? Modem har da eksistert i mange år før pentiumen kom. Er det her normalt? Er det noen måte å lure modemet på, finnes det andre modem som burde funke (som kan skaffes i en sjappe nå om dagen), eller er det rett og slett å gi opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må ha med håndteringa, men jeg tror det finnes software som emulerer MMX-prosessor. uansett så kan du jo prøve med linux? :wink: (finnes distroer på cd som man slipper å installere i det heletatt. alle settings vil dog være tapt ved reboot med mindre man lager ei setupfil på diskett eller disk)

Lenke til kommentar

Hvilket OS kjøres? Hvis det er Win98 er det sikkert ikke nødvendig å bruke medfølgende software, bare å bruke standard-drivere. Vil tro at det muligens ligger standard-drivere på nettet for nedlasting om man kjører eldre Windows-utgave også.

Tipper at dette modemet skal fungere på maskina så lenge UART`en er NS 16550-kompatibel (se link).

http://www.cnet.com/Resources/Info/Glossar...ms/ns16550.html

PS Hvis det ikke skulle lykkes, er eksternt seriemodem en sikker vinner. Forutsatt at det kan skaffes brukt og billig, å koste på 800 spenn på P-100 er litt i meste laget synes jeg...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-08-06 21:13 ]

Lenke til kommentar

Haha... linux, ja. Vel... Nå var det ikke jeg som skulle bruke maskina da. Det var svigerforeldra til broder'n (til tanta til en kamerat av en fyr jeg møtte en gang :wink: )

Maskina har win95. Historien endte med at han ga opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...