Gå til innhold

priest highlevel instancer


Anbefalte innlegg

jeg driver nok en gang å pønsker litt på å endre talentene på presten min. Vil prøve å få 31 poeng i Discipline, og 20 i holy. Det som har vært problemet er hvordan jeg skal sette poengene i holy.

 

Problemet er om jeg skal sette ut poeng i Subtlety eller Inspiration. Er subtlety en nødvendighet på lvl 60? Noen som har noen erfaringer med dette?

Endret av TeddyErt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Tror denne builden vil gjøre susen... Vil ikke anbefale å vippe 31poeng i disc da du må ofre for mye i holy-treet for at dette skal bli mulig (subtlety eller impr. fl, impr. PoH og SoR)....

 

Kim Roger sier at subtlety ikke er verdt det... Tro om igjen... Hvis en MT tar kvelden i MC kan jeg garantere deg at det er en fordel å være ihvertfall litt nede på aggro-lista... Foretrekker selv +healing-equip, noe som fører til at jeg vanligivs ligger temmelig høyt på overnevnte liste (da generert aggro er beregnet utifra antall HP-healed)...

 

Kan eventuelt la være å respecce for mye slik at du får testa med/uten i endgame instances selv...

 

 

 

 

 

26 Discipline, 25 holy priestbuild AKA Instance build

 

Discipline 26

 

Unbreakable Will: 5

Improved Power Word Shield: 3

Improved Power Word Fortitude: 2

Mental Agility: 5

Mental Strength: 5

Inner Focus: 1

Meditation: 5

 

Holy 25

 

Improved Renew: 5

Spiritual Healing: 5

Subtlety: 5

Improved Healing: 5

Improved Flash Heal: 2

Improved Prayer of Healing: 2

Spirit of Redemption: 1

 

 

Mvh,

Trillian,

Zenedar (ally)

Lenke til kommentar
Kim Roger, Er du alliance da? Blessing of Salvation fjerner gjør at du skaper 30% mindre threat, horde har ikke noe tilsvarende.

Satt nettopp å så over paldinbuffs, blessings osv....

At alliance klager på at shaman er imba forstår jeg rett og slett ikke.

 

-30% aggro? 30mana/5sec? 1000armor? NREF NEFR!1111 PLX!

Lenke til kommentar
Tror denne builden vil gjøre susen... Vil ikke anbefale å vippe 31poeng i disc da du må ofre for mye i holy-treet for at dette skal bli mulig (subtlety eller impr. fl, impr. PoH og SoR)....

 

Kim Roger sier at subtlety ikke er verdt det... Tro om igjen... Hvis en MT tar kvelden i MC kan jeg garantere deg at det er en fordel å være ihvertfall litt nede på aggro-lista... Foretrekker selv +healing-equip, noe som fører til at jeg vanligivs ligger temmelig høyt på overnevnte liste (da generert aggro er beregnet utifra antall HP-healed)...

 

Kan eventuelt la være å respecce for mye slik at du får testa med/uten i endgame instances selv...

 

 

 

 

 

26 Discipline, 25 holy priestbuild AKA Instance build

 

Discipline 26

 

Unbreakable Will: 5

Improved Power Word Shield: 3

Improved Power Word Fortitude: 2

Mental Agility: 5

Mental Strength: 5

Inner Focus: 1

Meditation: 5

 

Holy 25

 

Improved Renew: 5

Spiritual Healing: 5

Subtlety: 5

Improved Healing: 5

Improved Flash Heal: 2

Improved Prayer of Healing: 2

Spirit of Redemption: 1

 

 

Mvh,

Trillian,

Zenedar (ally)

Improved healing? Hahaha...jeg har ikke brukt greater heal på flere år..

 

Denne builden syntes jeg du burde prøve..jeg har prøvd det meste skal jeg love deg..

 

Discipline Talents (31 points)

 

# Unbreakable Will - 5/5 points

Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

 

# Improved Power Word: Shield - 3/3 points

Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

 

# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points

Increases the effect of your Power Word: Fortitude and Prayer of Fortitude spells by 30%.

 

# Martyrdom - 2/2 points

Gives you a 100% chance to gain the Focused Casting effect that lasts for 6 seconds after being the victim of a critical strike. The Focused Casting effect prevents you from losing casting time when taking damage.

 

# Mental Agility - 5/5 points

Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

 

# Focused Casting - 1/1 point

While active, you no longer lose casting time from taking damage. Lasts 8 seconds.

 

# Mental Strength - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 10%.

 

# Improved Inner Fire - 2/3 points

Increases the effects of your Inner Fire spell by 30%.

 

# Meditation - 5/5 points

Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting.

 

# Divine Spirit - 1/1 point

Holy power infuses the target, increasing their Spirit by 23 for 30 minutes.

 

Level 42: 29 Spirit

Level 54: 35 Spirit

 

 

 

Holy Talents (20 points)

 

# Improved Renew - 5/5 points

Increases the amount healed by your Renew spell by 15%.

 

# Spiritual Healing - 5/5 points

Increases the amount healed by your healing spells by 10%.

 

# Subtlety - 5/5 points

Reduces the threat generated by your healing spells by 20%.

 

# Inspiration - 3/5 points

Increases your target's armor value from items by 15% for 15 seconds after getting a critical effect from your Flash Heal, Heal, Greater Heal, or Prayer of Healing spell.

 

# Improved Flash Heal - 2/2 points

Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while casting Flash Heal.

 

 

Du må igjen litt crap for å få Divine spirit, men det er verdt det! Spirit er herlig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Improved healing? Hahaha...jeg har ikke brukt greater heal på flere år..

Sukk....

 

Ignorance is bliss, eh?

 

 

Greater heal er mye (les: meget, utrolig, fantastisk) mye mer mana-effektiv enn Flash-Heals... Ikke enormt vesentlig i enkle instances (UBRS, DM, Scholo, Strat), men blir straks viktigere i instances som MC hvor de fleste sjefene trenger en 10-12min før de går i bakken... Ville også sett deg holde oppe en offtank alene når dere sloss mot destroyers i MC... Altså ved å utelukkende bruke FH slik som du foretrekker....

 

Kan også tilføye at Greater Heals profitterer mer på +healing items enn Flash-Heals da bonusen er basert på cast-time...

 

 

Mvh.

Trillian

 

 

EDIT: Glemte å nevnte at det også er lettere å jobbe seg rundt 5sec-regelen (dvs. at man ikke regenerer i de påfølgende fem sekundene etter en suksessful spellcast) ved å benytte seg av GH... Ved å spamme FH må man caste ved en høyere rate, som gjør det vanskeligere å ta pauser for å regenerere mana... Og da mister muligens de ekstra +spi sin funksjon?

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Improved healing? Hahaha...jeg har ikke brukt greater heal på flere år..

Sukk....

 

Ignorance is bliss, eh?

 

 

Greater heal er mye (les: meget, utrolig, fantastisk) mye mer mana-effektiv enn Flash-Heals... Ikke enormt vesentlig i enkle instances (UBRS, DM, Scholo, Strat), men blir straks viktigere i instances som MC hvor de fleste sjefene trenger en 10-12min før de går i bakken... Ville også sett deg holde oppe en offtank alene når dere sloss mot destroyers i MC... Altså ved å utelukkende bruke FH slik som du foretrekker....

 

Kan også tilføye at Greater Heals profitterer mer på +healing items enn Flash-Heals da bonusen er basert på cast-time...

 

 

Mvh.

Trillian

Mente det ikke slik :)

 

Men i end-game..spess MC / Onyxia rekker man ikke å ta greater heal. Jeg har vært MT healer på bosser, og da er tanken død på under 4 sekunder, så det er det bare å spamme flash heal, renew og shield :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Mente det ikke slik :)

 

Men i end-game..spess MC / Onyxia rekker man ikke å ta greater heal. Jeg har vært MT healer på bosser, og da er tanken død på under 4 sekunder, så det er det bare å spamme flash heal, renew og shield :)

Hehe.. Er selv MT-healer i MC og benytter meg for det meste av GH.. Eller.. Recap (mod.) sier jeg ligger på omtrent 65-70%...

 

 

Er ikke noe videre problem så lenge man fikser timingen ;)

Lenke til kommentar

hvis MT går ned i MC så sender man inn en ny tank til å ta over. er hvertfall det vi gjør, mulig det er feil da? :hmm:

 

men uansett: speller som alliance ja. blessing of salvation er kjekt å ha, men heller ikke nødvendig. tar kings over den når som helst. så lenge tanken gjør jobben sin så er det ikke no problem

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
hvis MT går ned i MC så sender man inn en ny tank til å ta over. er hvertfall det vi gjør, mulig det er feil da? :hmm:

Dette er da helt riktig ;) Problemet er at MC-mobs ofte resister taunt... Tanken trenger da ofte et par sekunder til å bygge aggro, imellomtiden voldtar moben fritt.... Står man høyest på aggro-lista går man i bakken....

 

 

Trill

Lenke til kommentar
hvis MT går ned i MC så sender man inn en ny tank til å ta over. er hvertfall det vi gjør, mulig det er feil da?  :hmm:

Dette er da helt riktig ;) Problemet er at MC-mobs ofte resister taunt... Tanken trenger da ofte et par sekunder til å bygge aggro, imellomtiden voldtar moben fritt.... Står man høyest på aggro-lista går man i bakken....

 

 

Trill

Jeg har riktignok aldri vært i MC, men det virker ganske så optimistisk å tro at en tank skal kunne ta over midt i kampen, siden resten av partyet vil ha bygd opp så mye aggro (battlestance lager lite aggro).

Da må isåfall den warrioren kjempe med MT om aggro hele kampen for å ha en sjanse til å taunte "when the time comes".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Jeg har riktignok aldri vært i MC, men det virker ganske så optimistisk å tro at en tank skal kunne ta over midt i kampen, siden resten av partyet vil ha bygd opp så mye aggro (battlestance lager lite aggro).

Da må isåfall den warrioren kjempe med MT om aggro hele kampen for å ha en sjanse til å taunte "when the time comes".

 

Vel.. Dette pleier faktisk ikke være noe problem... Vet ikke helt "the inner workings" av disse greiene, men en backup-tank pleier som oftest å grabbe en mob på under 5 sekunder...

 

DPS må selvfølgelig stanse totalt idet MT-en går ned, og man må la tanken bygge aggro før man angriper på ny.. Vi pleier vanligvis få ressurecta MT #1 og la denne ta over tankingen på ny.....

 

Må dog påregne ihvertfall en 2-3 tragiske dødsfall.. Avhengig av mob..

 

 

 

Trill

Lenke til kommentar

første gangen guilden jeg er med i klarte å ta ned luci i MC så daua MT og en ny tank måtte inn å få luci under kontroll igjen. fra MT daua og nye tanken hadde fått situasjonen under kontroll så daua ingen healers. enste som daua var et par rogues eller no tror jeg. tror det er få healers i guilden som har subtlety, men så har vi tanks som kan jobben sin da. så klart om tanksene ikke har peil, noe som er vanelig i pick up groups til strat og scholo kan subtlety være bra, men langt fra nødvendig

Lenke til kommentar
Improved healing? Hahaha...jeg har ikke brukt greater heal på flere år..

Sukk....

 

Ignorance is bliss, eh?

 

 

Greater heal er mye (les: meget, utrolig, fantastisk) mye mer mana-effektiv enn Flash-Heals... Ikke enormt vesentlig i enkle instances (UBRS, DM, Scholo, Strat), men blir straks viktigere i instances som MC hvor de fleste sjefene trenger en 10-12min før de går i bakken... Ville også sett deg holde oppe en offtank alene når dere sloss mot destroyers i MC... Altså ved å utelukkende bruke FH slik som du foretrekker....

 

Kan også tilføye at Greater Heals profitterer mer på +healing items enn Flash-Heals da bonusen er basert på cast-time...

 

 

Mvh.

Trillian

 

 

EDIT: Glemte å nevnte at det også er lettere å jobbe seg rundt 5sec-regelen (dvs. at man ikke regenerer i de påfølgende fem sekundene etter en suksessful spellcast) ved å benytte seg av GH... Ved å spamme FH må man caste ved en høyere rate, som gjør det vanskeligere å ta pauser for å regenerere mana... Og da mister muligens de ekstra +spi sin funksjon?

errrm, er en av maintankene (ikke healers)

og om jeg skal vente så lenge på en heal (som full heal er) så kan jeg fort ta kvelden om noe uforventa skjer (les, critt ol, jeg har over 8k ac, 424defcen, rundt 7k hp)

 

flash heal for 900-1000 på 1,5sec eier full heal i mine øyne...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
errrm, er en av maintankene (ikke healers)

og om jeg skal vente så lenge på en heal (som full heal er) så kan jeg fort ta kvelden om noe uforventa skjer (les, critt ol, jeg har over 8k ac, 424defcen, rundt 7k hp)

 

flash heal for 900-1000 på 1,5sec eier full heal i mine øyne...

Jeg tror jeg har nevnt tidligere at "timing" her er relativt essensielt....

 

Selv begynner jeg å caste en slik heal omtrent når det første slaget faller på maintanken... Hvis tanken ikke har tatt mer enn 4k damage iløpet av 3.0-3,9 sec avbryter jeg casten og begynner straks å caste på ny selv om tanken ligger under 4k damage taken.... Dette gjør at man enkelt kan få inn en 4k heal når tanken ligger mellom 4-6-7k dmg-taken, som er temmelig passelig.

 

 

 

Trill

Lenke til kommentar
errrm, er en av maintankene (ikke healers)

og om jeg skal vente så lenge på en heal (som full heal er) så kan jeg fort ta kvelden om noe uforventa skjer (les, critt ol, jeg har over 8k ac, 424defcen, rundt 7k hp)

 

flash heal for 900-1000 på 1,5sec eier full heal i mine øyne...

Jeg tror jeg har nevnt tidligere at "timing" her er relativt essensielt....

 

Selv begynner jeg å caste en slik heal omtrent når det første slaget faller på maintanken... Hvis tanken ikke har tatt mer enn 4k damage iløpet av 3.0-3,9 sec avbryter jeg casten og begynner straks å caste på ny selv om tanken ligger under 4k damage taken.... Dette gjør at man enkelt kan få inn en 4k heal når tanken ligger mellom 4-6-7k dmg-taken, som er temmelig passelig.

 

 

 

Trill

og du er den eneste som caster heals på tanken? ingen paladins/shamans eller andre priests eller druids?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
errrm, er en av maintankene (ikke healers)

og om jeg skal vente så lenge på en heal (som full heal er) så kan jeg fort ta kvelden om noe uforventa skjer (les, critt ol, jeg har over 8k ac, 424defcen, rundt 7k hp)

 

flash heal for 900-1000 på 1,5sec eier full heal i mine øyne...

Jeg tror jeg har nevnt tidligere at "timing" her er relativt essensielt....

 

Selv begynner jeg å caste en slik heal omtrent når det første slaget faller på maintanken... Hvis tanken ikke har tatt mer enn 4k damage iløpet av 3.0-3,9 sec avbryter jeg casten og begynner straks å caste på ny selv om tanken ligger under 4k damage taken.... Dette gjør at man enkelt kan få inn en 4k heal når tanken ligger mellom 4-6-7k dmg-taken, som er temmelig passelig.

 

 

 

Trill

og du er den eneste som caster heals på tanken? ingen paladins/shamans eller andre priests eller druids?

Når vi ikke sloss mot bosser; ja, da er jeg eneste healer på MT. Vi la ned forbud mot såkalt cross-healing av MTs da vi under ett MC-raid overheala MT #1 for 900.000 hp... Waste of mana...

 

Under bossfights pleier vi som oftest å kjøre healing-rotations (deler healerne i 2-3 grupper og lar de gruppene som ikke healer stå utenfor Boss-AoE-range)... Med litt øvelse er det som oftest ikke et problem for de 2-3 healerne som healer på likt å bruke mana-effektive heals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...