Gå til innhold

Mye forskjell på AMD Athlon 64 3500+ og 3700+?

Bandana

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille ny CPU sammen med HK, og lurer derfor på om jeg skal ha en AMD Athlon 64 3500+ Venice eller en 3700+ San Diego. Det er ca. 500 kr forskjell i pris, og derfor lurer jeg på om det er verdt å bruke 500 kr mer på San Diego og hva er forskjellen mellom disse to.

Hvilken CPU er best til spilling osv? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spilling er vel AMD FX-57 best (koster jo skjorta da.)Men både 3500+ og 3700+ gir veldig mye for penga..

Hvis du har planer om å bytte ut CPU`en om et års tid, ville jeg gått for en 3200+

Men satser du på å ha CPU`en i flere år er nok 3700+ det beste valget...

:thumbup:

EDIT:

3500+ har 512kb cache

3700+ har 1024kb cache

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

3700+ er San Diego-kjerne med 1MiB cache. 3500+'ene som er i Norge er "bare" Venice-kjerne med 0,5MiB cache. Men AMD-prosessorene krever ikke så mye cache. På samme frekvens vil ytelsesøkningen bare være 2-3% bedre for San Diego i forhold til Venice. Men har også lest at San Diego baserte prosessorer kan klokkes mer da.

Skal du klokke, kan det altså være verdt det. Skal du bare bruke den "som den er", spar på de 500,-. ;)

Lenke til kommentar

Har tenkt til å klokke CPU'en litt, så jeg vet ikke helt om jeg trenger 1MB Cache. Tror jeg skal gå for 3500+ og heller spare 500kr om ytelsen på spill osv er nesten det samme, men har ikke bestemt meg enda. Må sjekke budsjettet først. ;)

Lenke til kommentar

Har du stramt budsjett kan du like godt gå for 3000+ (eventuelt 3200+) da denne gir mest ytelse for pengene, og heller oppgradere (til dobbeltkjerne) om en stund. Er faktisk snakk om rundt 700,-, og med litt flaks vil ytelsesforskjellen bli minimal. :thumbup:

EDIT: Hørtes kanskje litt vel optimistisk ut, du vil nok merke forskjellen på 3000+ og V3500+/SD3700+. :ermm:

Endret av gunnard
Lenke til kommentar

Har ikke så lav budsjett at jeg må gå for 3000+ egentlig, da 3500+ er et par lapper høyere.

Btw, stemmer at jeg ikke sa noe om prisen men vil jo helst ikke gå høyere enn 3700+ da det er det høyeste valget mitt. Skal jo ha et SLi HK og 7800GT, så det koster litt spenn det også. :thumbup:

Endret av Bandana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...