BulkyDrip Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Skjermkortet mitt (Radeon 9800Pro) tok kvelden under frakt. Så jeg må ha et nytt et. -Jeg har fortsatt et AGP hovedkort, så det blir ikke PCI-e... -Er fan av ATI, så det er et must... -Prøver å holde det rundt 4000kr... Har noen forslag: PowerColor Connect3d Asus Sapphire Hvilket og hvorfor... Takker alle som hjelper til! Endret 15. august 2005 av BulkyDrip Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tja det kommer på om du har bruk for de ekstrafunksjonene det PowerColor kortet tilbyr. Ellers er hvilket som helst XT PE kort fra de andre produsentene akkurat det samme. Kommer bare an på hva du får med i bundel (lure om det er skrevet riktg?). Bare husk at det er et ekstra kult lys på det ASUS kortet når det surrer som jeg synes er kult hvis du har vindu på sidedøren. It`s up to you, egentlig, om du synes det. Men hadde valghet vært mitt hadde jeg godt for det PowerColor kortet, rett og slett fordi da slipper du å kjøpe et TV-Kort i tilleg hvis du ønsker å få inn TV. Pluss prisforskjellen mellom det kortet og de andre kortene er minimal. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hmmm... Ingen som vet hvilken av disse kortene som har best kjøling? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hmmm...Ingen som vet hvilken av disse kortene som har best kjøling? De holder seg stort sett på det samme. Med mitt PowerColor får jeg ca 49 C på load, 32 IDLE. Håper dette hjalp. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tror ikke jeg ville satsa på Power Color. Det er annengrads kort med noe saktere minne. Sapphire kortene derimot har raskt minne og er svært stillegående... Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det er vel bare Connect3d og Asus som har de i Platinum Edition og da ville jeg gått for et av de. Ville selv gått for Connect3d kortet.. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hva er egentlig forskjellen på x800xt Platinum Edition og vanlig x800xt? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hva er egentlig forskjellen på x800xt Platinum Edition og vanlig x800xt? Den er klokka litt høyere Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er egentlig opp til deg om du vil går for vanlig x800xt eller XT PE Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Siden du skal bruke så mye på nytt skjermkort kan du vente til r520 kommer, etter hva jeg har hørt kommer dette i AGP. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Siden du skal bruke så mye på nytt skjermkort kan du vente til r520 kommer, etter hva jeg har hørt kommer dette i AGP. Kilde? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Siden du skal bruke så mye på nytt skjermkort kan du vente til r520 kommer, etter hva jeg har hørt kommer dette i AGP. Kilde? Kilde Søker du litt i google finner du flere sider Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Jeg sitter med 16mb skjermkort nå, så jeg trenger et litt kvikt. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Siden du skal bruke så mye på nytt skjermkort kan du vente til r520 kommer, etter hva jeg har hørt kommer dette i AGP. Kilde? Kilde Søker du litt i google finner du flere sider Nice ikke at jeg tvilte på deg, men glemte at google er din venn. Men hvor solid er denne artikelen egentlig. Har ATI selv offentligjort dette? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Siden du skal bruke så mye på nytt skjermkort kan du vente til r520 kommer, etter hva jeg har hørt kommer dette i AGP. Kilde? Kilde Søker du litt i google finner du flere sider Nice ikke at jeg tvilte på deg, men glemte at google er din venn. Men hvor solid er denne artikelen egentlig. Har ATI selv offentligjort dette? Ville tatt det med en klype salt jeg... The Inquirer (les: Se & Hør) er ofte litt ute på viddene, og R520 ryktene de har kommet med har i flere tilfeller vært litt ute på viddene... :!: Beste AGP kortet du får er et X850XT PE Personlig synes jeg det er waste å bruke så mye penger på et AGP kort nå, da PCI Express åpenbart er fremtiden... Hadde maks brukt 2500 på et AGP kort nå! Endret 14. august 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Det er jo lite eller ingen forskjell på PCI-e og AGP nå, så derfor venter jeg heller en runde med å bytte ut hovedkortet. Tror jeg går for Asus kortet. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det er jo lite eller ingen forskjell på PCI-e og AGP nå, så derfor venter jeg heller en runde med å bytte ut hovedkortet. Er ganske stor forskjell, fordi på PCI Express med en prisen du har tenkt til å gi får du 7800GT og nesten 7800GTX kort som feier over X850XT PE kortene uten problemer... Ditt valg selvsagt, men jeg hadde ikke brukt så mye på et AGP kort nå Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Raptor' date='14/08/2005 : 19:40'] Det er jo lite eller ingen forskjell på PCI-e og AGP nå, så derfor venter jeg heller en runde med å bytte ut hovedkortet. Er ganske stor forskjell, fordi på PCI Express med en prisen du har tenkt til å gi får du 7800GT og nesten 7800GTX kort som feier over X850XT PE kortene uten problemer... Ditt valg selvsagt, men jeg hadde ikke brukt så mye på et AGP kort nå Hvis man har et crapy system og skal bruke mye penger på et skjermkort som ikke vil kunne utnytte sitt fulle potensiale, så ville det selvfølgelig vært best å bytte over til PCI-Express, men ut i fra profilen hans har han et system som holder seg en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå