Idrin Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hei. Har hatt dette lenge men har egentlig ikke tenkt så mye over det før nå. I f.eks World of Warcraft og Far Cry så forandrer fjell og planter "form" når jeg beveger meg og snur meg rundt. Noen som har en anelse hva dette er, hvorfor det skjer og eventuelt bli kvitt det? Takker for alle innlegg. PS: sjekk min profil for hardware. -punk Endret 20. august 2005 av punk20 Lenke til kommentar
oleerik Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hehe.. det samme skjer på meg.. men det er ikke lenge. På WoW er det fordi den bygger opp brettet litt etter litt isteden for å ha masse dødtid Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hehe.. det samme skjer på meg.. men det er ikke lenge.På WoW er det fordi den bygger opp brettet litt etter litt isteden for å ha masse dødtid Skjer på meg hele tiden. Fatter ikke hvorfor. Er ikke kun i WoW, men de fleste spill. -punk Lenke til kommentar
oleerik Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Merkelig.. Men i WoW er i hvertfall det riktig.. Opplever det ikke i noe annet spill jeg! Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Er ikke snakk om at ting plutselig kommer frem når jeg går fremover , men fjell forandrer form når jeg står på samme plass og snur meg den ene veien og tilbake igjen også Det er problemet her. -punk Lenke til kommentar
oleerik Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 ok.. beklager.. missforstod deg! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kan du legge ut et screenshot av problemet? Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) 1 og 2 Her har du et eksempel. Flyttet bare kameraet litt. Her er et til: 1 og 2 Far Cry: 1 og 2 -punkster Edit1: Sorry at linkene bare gikk til små bilder. Er fikset nå. Edit2: Siden kan være litt treg. Endret 14. august 2005 av punk20 Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvilket skjermkort bruker du? Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hvilket skjermkort bruker du? Geforce 6800 ultra Golden Sample -punk Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Ingen som har sett dette før og vet hva det er? -punk Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kan være Higher-Order Surfaces som blir loadet underveis? Har sett dette selv i enkelte spill, hvor f.eks trær og slikt blir mer "riktige" desto nærmere fokuset til "kameraet" er... Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Kan være Higher-Order Surfaces som blir loadet underveis? Har sett dette selv i enkelte spill, hvor f.eks trær og slikt blir mer "riktige" desto nærmere fokuset til "kameraet" er... Noe man kan gjøre med det? -punk Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har hatt samme opplevelsen når jeg spillet Battlefield 2. Er veldi forvirranes når sånt skjer på bakker/fjell å man kjører jeep i full fart. Bruker selv X800XL skjermkort. Har ikke lagt merke til det i det siste. Er enten borte, eller jeg har blitt vant med det. Får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Prøv med AA og AF slått på. Om problemet er vekke så skal det sansynligvis være slikt. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Prøv med AA og AF slått på. Om problemet er vekke så skal det sansynligvis være slikt. Har prøvd både med og uten AF/AA.. har ikke noe å si. -punk Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har hatt samme opplevelsen når jeg spillet Battlefield 2.Er veldi forvirranes når sånt skjer på bakker/fjell å man kjører jeep i full fart. Bruker selv X800XL skjermkort. Har ikke lagt merke til det i det siste. Er enten borte, eller jeg har blitt vant med det. Får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Har akkurat samme 'problem' selv. Godt å høre at jeg ikke er alene. Ser ut til at landskapets geometri bygges opp etterhvert. Skjønner ikke helt poenget med det. Jeg har også instillingene på high så det må være enten en bug eller ment å være på den måten. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Etter det jeg har skjønt så skal landskapene bygges opp og bli mere detaljerte etterhvert som man nærmer seg. Er akkurat slikt både i GT4 og Killzone på PS2. Selv om PC er mange ganger sterkere innen HW enn PS2 så skjer dette der også men ikke i alle spill da. Men det er helt naturligt å ha dette fonomenet i WOW f.eks, men at landskapet skal forandre form som "punk20" har har jeg ikke erfart nei. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Noe man kan gjøre med det? -punk Hmm... kan du øke detaljnivået kan det hjelpe på. Men, mest sannsynlig så er det niks du kan gjøre mot dette ingame, men det finnes sikkert måter å tweake det vekk på. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hvis det går an, prøv å endre på "view distance" elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå