Gå til innhold

Grafikkfeil i blant annet WoW/Far Cry? (Solved!)

Idrin

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt dette lenge men har egentlig ikke tenkt så mye over det før nå.

I f.eks World of Warcraft og Far Cry så forandrer fjell og planter "form" når jeg beveger meg og snur meg rundt. Noen som har en anelse hva dette er, hvorfor det skjer og eventuelt bli kvitt det?

Takker for alle innlegg.

PS: sjekk min profil for hardware.

-punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.. det samme skjer på meg.. men det er ikke lenge.

På WoW er det fordi den bygger opp brettet litt etter litt isteden for å ha masse dødtid :)

Skjer på meg hele tiden. Fatter ikke hvorfor. Er ikke kun i WoW, men de fleste spill.

-punk

Lenke til kommentar

1

og

2

Her har du et eksempel.

Flyttet bare kameraet litt.

Her er et til:

1

og

2

Far Cry:

1

og

2

-punkster

Edit1: Sorry at linkene bare gikk til små bilder. Er fikset nå.

Edit2: Siden kan være litt treg.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Kan være Higher-Order Surfaces som blir loadet underveis?

Har sett dette selv i enkelte spill, hvor f.eks trær og slikt blir mer "riktige" desto nærmere fokuset til "kameraet" er...

Noe man kan gjøre med det?

-punk

Lenke til kommentar

Har hatt samme opplevelsen når jeg spillet Battlefield 2.

Er veldi forvirranes når sånt skjer på bakker/fjell å man kjører jeep i full fart.

Bruker selv X800XL skjermkort.

Har ikke lagt merke til det i det siste. Er enten borte, eller jeg har blitt vant med det. Får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Lenke til kommentar
Har hatt samme opplevelsen når jeg spillet Battlefield 2.

Er veldi forvirranes når sånt skjer på bakker/fjell å man kjører jeep i full fart.

Bruker selv X800XL skjermkort.

Har ikke lagt merke til det i det siste. Er enten borte, eller jeg har blitt vant med det. Får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Har akkurat samme 'problem' selv. Godt å høre at jeg ikke er alene. Ser ut til at landskapets geometri bygges opp etterhvert. Skjønner ikke helt poenget med det. Jeg har også instillingene på high så det må være enten en bug eller ment å være på den måten.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt så skal landskapene bygges opp og bli mere detaljerte etterhvert som man nærmer seg. Er akkurat slikt både i GT4 og Killzone på PS2. Selv om PC er mange ganger sterkere innen HW enn PS2 så skjer dette der også men ikke i alle spill da. Men det er helt naturligt å ha dette fonomenet i WOW f.eks, men at landskapet skal forandre form som "punk20" har har jeg ikke erfart nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...