tigerdip Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hvis noen kunne hjelpe meg med å løse dette hadde jeg blitt glad Jeg har en Dell Inspiron 8100 som har begynt å slå av skjermen etter 15 sekunder. Alle strømsparingsfunksjoner er slått av. Det er bare skjermen som slukker og hvis jeg f.eks trykker Fn+F8(crt/lcd) så slår den seg på igjen bare for å slukke på nytt etter 10-15 sekunder. Bildet er helt normalt så lenge den er på. Noen tips om hva som er feil ? Har skjermen begynt å synge på siste verset ? Endret 14. august 2005 av tigerdip Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg tenkte først at dette må være en halvveis defekt skjerm, men siden du kan slå den på igjen ved å veksle mellom crt/lcd, tror jeg det må være noe annet av innstillinger som er feil... mulig formatering og nyinstallering av windows kunne vært en idé? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Joda, men det er store mengder backup som må gjøres og en cd som må spores opp hvis jeg skal innstallere på nytt. Hadde vært greiere å få fikset feilen hvis det lar seg gjøre..... Noen ide om hvilke innstillinger det kan være ? Jeg har prøvd de jeg har kommet på. Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Som nevnt tidliggere, prøv å koble en ekstern skjerm til maskinen. Se om du får bilde på den da... NÅr skjermen virker i 15 sekunder, prøv å få maskinen til å bruke den eksterne skjerm... så kan du gå igjennom alle instillinger og ta backup. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Som nevnt tidliggere, prøv å koble en ekstern skjerm til maskinen. Se om du får bilde på den da... Nevnt tidligere ? Uansett, jeg får bilde på den eksterne skjermen men finner ingen innstillinger som kan forklare problemet. All strømsparing er slått av. Noen tips om andre innstillinger som kan ha slik effekt ? Når jeg startet opp maskinen i dag så fikk jeg bare skjermbilde i 5 sekunder. Dette lover ikke godt. Lenke til kommentar
acon Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 aha... leste vist ikke de første innleggene så godt da ... Hvor gammel er maskinen?.. har du fortsatt garanti på den? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hvis du ikke har slettet diagnosepartisjonen fra Dell: Forsøk å trykke F12 (eller var det F11) ved oppstart for å velge alternativ boot. Velg Diagnostics. Kjør alle de testene du tror er aktuelle. Diagnoseprogrammet kan også lastets ned fra Dell og kjøres fra diskett(er). Ellers kan det jo være lurt å ringe Dell support, har faktisk fått god hjelp der et par ganger i det siste. Endret 15. august 2005 av Pengu Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Den er fra des. 2001. Dell har vel ikke så lang garanti ? Med mindre jeg kan sannsynliggjøre reklamasjon under 5 års fristen....... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Lastet diagnostics på disketter og kjørte full test. Ingen feil. Ringte dell support og fikk bare hjelp til å sjekke at kontakten til skjermen satt riktig. De hadde ingen flere gode tips (men de ga god service). Får ikke reklamasjon under 5-års fristen da maskinen ble kjøpt på et firma. Noen som har andre tips om ting jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hm, du har vel ikke en eller annen spesiell skjermsparer på? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Nope. Ettersom maskinen ikke er så kraftig har den blitt ribbet for alt av unødvendig funksjonalitet. Glemte å nevne: I dag oppdaget jeg at bildet ikke forsvinner fullstendig. Det er mer som om (bak)lyset slukker. Hvis jeg har e-post programmet oppe så kan jeg se forskjell på de hvite feltene og de markerte mailene. wtf !? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Da er det baklysene på skjermen som kødder.. kan hende de begynner å gå... evnt et eller annet i tilknyttning til de som er defekt Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Er det mulig å gjøre noe med baklysene ? Eller må hele skjermen byttes ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Det er mulig, men som regel skiftes hele skjermen.... Hør med leverandøren av pc om hva som er mulig og om det i det hele tatt lønner seg. Endret 17. august 2005 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå