dimiles Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Edit: Ikke poste i en tråd dimiles leser.. Han poster bare akkurat det samme litt før *fnis* :----D Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Det tviler jeg sterkt på. Jeg har alltid skrevet present, presang er kun uttalen. Du skriver ikke resturang eller departemang heller. Da skriver du feil. Sjekk HER. Present betyr noe HELT annet på norsk. Edit: var nok litt seint ute der ja.... Endret 14. august 2005 av covah Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det virker som en merklig form er blitt godkjent. Heldigvis heter det fortsatt ikke resturang og departemang.æ Uff og huff. Dere får hjelpe gutten med gave til hans bror kjæreste nå da.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Haha, det skrives ikke present på norsk nei, Joachim. Såvidt jeg vet skrives det presang, og jeg har ingen planer om å skrive det på noen annen måte. Det kan skrives på begge måtene. Jeg foretrekker present, "presang" er jo uansett bare en fornorsking av ordet. Som interessant som blir til "interessangt" (muntlig selvfølgelig). Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Haha, det skrives ikke present på norsk nei, Joachim. Såvidt jeg vet skrives det presang, og jeg har ingen planer om å skrive det på noen annen måte. Det kan skrives på begge måtene. Nei, det kan det ikke. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 P R E S E N T : P R E S A N G : OK? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Greit, sjekka clue selv.. Men det kunne skrives sånn en gang i tida Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hva er vitsen med å diskutere en skriveleif når duden som startet tråden venter i spenning så han kan få noen rimelige svar? Bursdagen nærmer jo seg med stormskritt. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hva med å komme med noen forslag til duden som startet tråden og venter i spenning så han kan få noen rimelige svar, Lanka? Istedenfor å diskutere en skriveleif. Til duden som startet tråden og som venter i spenning på noen rimelige svar ettersom bursdagen nærmer seg med stormskritt kan jeg anbefale en god flaske vin / champagne. :---D *fnis* noen skjønte ikke at det var en spøk ;p *peke ned* Endret 14. august 2005 av dimiles Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hvis du leser tråden en gang til. ORD FOR ORD. Så kan du se at jeg har gjort det. Og nå prøver jeg bare å hjelpe fyren. Ro deg ned mann! Og du trenger ikke å gjengi alle ordene mine. Spottende etter min mening. Men men.. Endret 14. august 2005 av Lanka Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Haha... dude, kjøp en champis til 150 kroner og hygg dere med den! edit:...eller, liker hun skikkelig å drikke?..whatsoever, kjøp en halvflaske vodka du! Endret 14. august 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
sparks Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kjøp godteri for 150 kr og pakk det fint inn. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Penispumpe til din bror.. da blir begge parter førnøyd! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Strap-on! Men fra spøk til revolver.. En fin vin til hundrelappen er vel greit, hvis hun er glad i vin. Ellers er jo et gavekort på CD en grei presang. Men for all del. Som noen andre har sagt. Ikke overgå broren din's presang. Endret 15. august 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det virker som en merklig form er blitt godkjent. Heldigvis heter det fortsatt ikke resturang og departemang.æ Uff og huff. Det er så latterlig å være vitne til din bastanthet. Selv når folk dytter klokkeklare bevis med kildehenvisninger til ordbøker opp i trynet ditt, makter du ikke å innrømme at du tok feil, men forklarer deg med "merkelig form" osv. Folk har en tendens til å mislike bedrevitende, skjerp deg. On topic: Hyggelig at du vil gi henne en gave, kjøp musikk av beste sort! La meg anbefale Ryan Adams - Cold Roses; forholdsvis ny utgivelse fra en genuin låtskriver som garantert vil falle i smak hos det svake kjønn Koster forøvrig kr 89,- på Platekompaniet. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Present er godkjent, og hvis dere vil ha andre eksempler på ord som godkjennes, selv om de ikke er korrekte har Henrik sendt brev til Språkrådet, og jeg er så snill at jeg gir dere et lite utklipp: At ord som "interessantere", "intelligentest" og "idiotiskest" er tillatte ord i norsk bokmål er noe av det urkomiskeste jeg har hørt. Oppdatering, 2005-06-22 "Dersom en sammenligner det som en finner i nettutgaven av Bokmålsordboka, med det som står i papirversjonen av den samme ordboka, ser en at papirutgaven ikke oppfører de formene som du er skeptisk til. (Noe også vi er.)Derfor er det høyst sannsynlig at det er en eller annen programmeringsinstruks som gjør at slike superlativ- og komparativer genereres automatisk i nettversjonen." - Norsk Språkråd i e-post til meg. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 norsk sprakrad er en gjeng med nØØbs Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 takker for alle seriøse svar som feks lanka sine Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Present er godkjent, (...) Nei, ikke i betydningen "presang". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå