Gå til innhold

Windows 2000 Pro eller XP Home Edition til GAMING?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om jeg skal installere Windows 2000 Professionale eller Windows XP Home Edition.

Jeg må nå formatere harddisken min og da lurer jeg på hvilket operativsystem jeg burde velge med tanke på at jeg bruker PC-en til "GAMING"/Spilling.

Jeg hadde opprinelig Windows XP Home Editon Service Pack 2 (Norsk) på PC-en, men jeg har også en Windows 2000 Professionale (English) CD som jeg kan bruke etter formateringen er ferdig.

Hvem burde jeg velge til GAMING? Windows 2000 Professionale (English) eller Windows XP Home Edition (Norsk)? Og hvorfor?

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hva er forskjellen på om du har Norsk eller English operativsystem? Hva er best? Og hvorfor?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Etter hva jeg har hørt (har ikke prøvd det selv) så skal Windows 2000+Sp4 være like spillbar som Windows XP+Sp2. Windows 2000 er etter min mening mer stabil enn det XP er. Så jeg ville helt klart gått for Windows 2000 Pro Eng.

Kjører det selv nå og er kjempe fornøyd. Har ikke brukt XP på 2 mnder tror jeg. Kjørte Dualboot Windows 2000 og XP før, men det ble bare stress. Sletta XP og hadde Windows 2000 istede.

Hva som er forskjellen på Norsk og Engelsk? Tja, det er jo språket da. For min del er det enklere og forstå Engelske Windows-versjoner. (sikkert fordi jeg har brukt det så lenge selv) Det er ikke noe særlig annerledes å ha Windows på Norsk eller Engelsk egentlig, bortsett fra språket da.

Hva som er best? Det må bli opp til hver enkelt person. Jeg kjører bare Engelsk Windows på mine maskiner. Begge mine datamaskiner har Windows 2000 Pro Eng.

Gå for Windows 2000 Pro Eng du. Når den først er oppe å går er den superstabil. Gallepiggen blir lilleputt i forhold :p.

Lykke til.

Lenke til kommentar

La meg stille spørsmålet på en annen måte:

Er det vert å slette Microsoft Windows XP Home Edition (Norsk) for å installere Microsoft Windows 2000 Professionale (English)? Særlig når jeg skal ha en "GAMING" PC?

Men er ikke XP Home Edition svakere en 2000 Professionale, sålenge den ene er en Home Edition og den andre er en Professionale Edition?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...