Xiphias Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Etter innkjøp av nytt skjermkort ble min maskin ekstremt ustabil. Flashet bios til nyeste versjon i håp om at det ville hjelpe. Endte opp med en helt død pc! :sad: Ikke bruk siste versjon av bios (1011), men hold deg til 1007 hvis noen lurer på å bytte!!!! Så hvis noen hadde en bios til et slik kort liggende og slenge, evt, har utstyr til å flashe bios på nytt (oslo område) så hadde jeg blitt glad. Har egentlig ikke råd til å kjøpe så mye mer nytt nå etter at jeg kjøpte skjermkortet (hercules aiw 8500dv) Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hva som er galt med 1011? Jeg har flashet med det og alt virker gulle godt. Temperaturen gikk ned med 10 grader av en eller annen grunn...har lurt litt på det..hva som er reel temperatur, den nye eller den gamle...? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Av en eller annen grunn har samtlige bioser etter 1008 vært inkompatible med forskjellige revisjoner av det kortet. Sjekk på http://www.a7vtroubleshooting.com for mere info. Til deg på toppen det går an å bestille ny bios chip fra http://www.eksitdata.com . Koster ikke allverden og de er ok å handle med. Lenke til kommentar
Xiphias Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Takk for tipset! Hovedkortet virker igjen nå! :smile: Det var litt ymse info under linken. Ikke alt som stemte/virket. Men det som virket for meg var å kortslutte kontaktpunktet CLRTC med en skrutrekker. ( Batteriet til hovedkortet må stå i ) Så var det bare å fyre opp maskina og confe biosen på nytt. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Takker for god forumkultur :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-08-12 10:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå