Gå til innhold

Har jeg latterlig mye i minnet?

Anbefalte innlegg

hmmm. jeg får til å kjøre Hotmail.com uannsett om jeg sitter hjemme eller på skolen jeg. Hjemme sitter jeg med vanlig trådløst nettverk, og på skolen så bruker de Trådløst nettverk med Proxy. Skjønt nå bruker jeg ikke Hotmail på skolen, har bare testa siden der og det funka fint det.

Angående MSN og Hotmail, du må vel stille inn msn til å bruke Opera for å gå på hotmail.com tror jeg, Men ja, normalt så kommer Internet Explorer vinduet opp om man skal bruke Hotmail i MSN Messenger.

Skal sjekke det igjen.

Bruker ikke MSN Messenger for øyeblikket, (har det ikke installert så jeg skal sjekke litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gjelder nok ikke dette alle proxy servere. Jeg testet litt her om dagen og merket meg at anonyme proxy servere kunne ha problemer med t.d. viss jeg forsøkte meg på hotmail.com

Bruker selv proxy på arbeid og til tider også hjemme uten at det dermed har noen negativ innvirkning.

@klomp1

Selv om du sitter på ISDN kan du ha god nytte av proxy server.

Mot at du da må vente på at dataen skal komme seg fra t.d. USA til din pc, henter du den fra en server i Norge (kommer ann på hvilken proxy server du velger).

Lenke til kommentar

Komplett liste på hva du kan avslutte/fjerne:

ctfmon.exe

alg.exe

Du bør ikke avslutte disse to:

alg.exe:

alg.exe is a part of the Microsoft Windows operating system. It is a core process for Microsoft Windows Internet Connection sharing and Internet connection firewall. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated

cftmon.exe

ctfmon.exe is a part of the Microsoft Office suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the

Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Komplett liste på hva du kan avslutte/fjerne:

ctfmon.exe

alg.exe

Du bør ikke avslutte disse to:

alg.exe:

alg.exe is a part of the Microsoft Windows operating system. It is a core process for Microsoft Windows Internet Connection sharing and Internet connection firewall. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated

cftmon.exe

ctfmon.exe is a part of the Microsoft Office suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the

Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Okk, takker =)

Lenke til kommentar

ctfmon.exe bør fjernes fra oppstart dersom du ikke sitter konstant og jobber med Office-programmer. Det er en liten prosess som ligger og venter på at du skal bruke et Office-program og som da gir deg en liten gevinst i form av raskere start av f eks Word.

Bruker du Office sjelden, er det helt unødvendig å ha ctfmon.exe som oppstartsprosess. Den starter likevel straks du starter et Officeprogram.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite hva denne "cftmon.exe" egentlig gjør, og om det i det hele tatt er nødvendig. Jeg bruker alltid å sjekke hvilke prosesser som kjører/starter med Windows og fjerne de som er unødvendige. Men Cftmon.exe blir jeg liksom ikke klok på. Har seff slått den opp, og de fleste anbefaler å ikke deaktivere den, men jeg ser at andre mener den er overflødig. En annen jeg lurer på er "NvCpl", som

er en .DLL-fil til Nvidia Forveware-driveren. Har skrudd av alt annet som denne driveren har lagt inn, men denne er jeg usikker på.

post-104-1124281607_thumb.jpg

Lenke til kommentar

jeg ser iallefall 3 ting du kan slå av pmarius.

disse kan du slå av hos deg:

Nvcpl

NeroCheck

Microsoft Office greiene

og den som er haka og hvor det ikke står noe på

Uannsett om du slår av Nvidia greiene under oppstart så vil du ha de samme instillingene uannsett. Eneste du ikke får med hvis du slår av Nvidia programmene under oppstart er Nvidia programmet. Dette kan du jo starte i ettertid om du vil.

Så det er ikke noe å beskymre seg over hvis du slår av Nvcpl. har gjort det selv, mange ganger.

Lykke til.

Lenke til kommentar
jeg ser iallefall 3 ting du kan slå av pmarius.

disse kan du slå av hos deg:

Nvcpl

NeroCheck

Microsoft Office greiene

og den som er haka og hvor det ikke står noe på

Uannsett om du slår av Nvidia greiene under oppstart så vil du ha de samme instillingene uannsett. Eneste du ikke får med hvis du slår av Nvidia programmene under oppstart er Nvidia programmet. Dette kan du jo starte i ettertid om du vil.

Så det er ikke noe å beskymre seg over hvis du slår av Nvcpl. har gjort det selv, mange ganger.

Lykke til.

Takk for den Wil. Har skrudd av de tre du anbefalte, og det virket fint. Både Nvidia skjermdriver, Nero og Office virker fortsatt like bra som før jeg skrudde av. Men jeg lurer på noe; den oppføringen du ba meg skru av, den som det ikke sto noenting på - vet du hva det er for noe? Litt merkelig/skummelt at man ikke får vite noe om den syns jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...