Gå til innhold

Synology DiskStation DS-101

imran

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en Synology DiskStation og satt den opp som en NAS. For info, se www.synology.com

Jeg har støtt på et lite problem. Disken står i internettet med en intern IP. I manualen står det at jeg kan administrere disken fra ekstern nett samt bruke den innebygde FTP funksjonen. For dette trenger jeg å åpne noen porter eller noe sånt. Det er noe jeg ikke er så sikker på.

Når jeg taster intern IP'en i et explorer vindu så får jeg opp :5000 mot slutten og jeg kan logge meg på. Betyr det at den bruker port 5000? Hvis jeg skal aksessere disken fra ekstern nett, bruker jeg da port 5000 for å videre koble? Vil FTP gå via den samme porten eller vil den kreve en egen port?

Litt mange spørsmål, men jeg håper noen har anledning til å hjelpe meg litt med dette.

Hilsen, Imran

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Når ein har tatt i bruk web-serveren, korleis får ein då tilgang til å logge seg på og administrere disken. Kjem sjølvsagt til den index-fila som ligg på web-område når ein skriv inn adressa eller namnet til disken i internettlesaren.

Om nokon kunne hjelpe så hadde eg vore veldig taknemleg. Har eit lite problem her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...