Biggus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei, har adsl fra NGT med Netopia router. Har også fått meg Nextphone som funker ganske bra. Telefonen hakket selvfølgelig som juling da jeg ringte i starten, men etter noen masetelefoner til kundeservice fikk de konfigurert prioriteten i routeren min slik at hakkingen forsvant. Men, nå, etter ca. 2 mnd, har det begynt å hakke sinnsykt igjen. Luerte bare på om det går an å sette opp QOS i routeren selv, uten å måtte bruke et par dager med ringing til kundeservice. Blir positivt overrasket om noen her har peil på dette, men det er jo lov å håpe Er forøvrig ganske kjent med å rote rundt i instillingene til routeren via telnet. Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Med Netopia 3351 er kan man hvertfall enable det ved å gå inn på WAN Configuration -> Advanced Connection Options og enable Prioritize Delay-Sensitive Data. Du må muligens logge deg inn i routeren med brukernavn ngt og passord ChkBid114 for å få tilgang til dette. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hehey, takker for svar. Skal teste dette Edit: Genialt at du visste dette! Kom meg inn med passord og brukernavn du gav. Det stod vist riktig satt opp der, så det er nok noe annet som har vært skyld i hakkinga de siste dagene. Testa telefonen igjen nå, og den hakket ikke mer, sikkert bare noe forbigående gruff. Endret 14. august 2005 av Biggus Lenke til kommentar
cspace Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) NextPhone bruker port 16000-17000 UDP på Lag 4, som du kan prioritere på en evt. ekstra ruter. IP-pakkene tar en tilfeldig rute mellom denne rangen. Endret 15. august 2005 av cspace Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Hmm, interessant. Skal se om jeg finner noen instillinger i d-link ruteren min hvor jeg kan sette en slik prioritet. Takker for svar Lenke til kommentar
cspace Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg har klart å sette opp denne innstillingen i Netopia ruteren, en funksjon som heter DiffServ som er støttet av QoS. Skal poste tutorial på hvordan man kan gjøre dette. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Bra, sikkert en del som kan ha nytte av det! Men vil evt. dette oppsettet fungere med andre produkter enn NextPhone mon tro? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Litt offtopic, virker din Nextphone nå i kveld? Kan du ringe inn til den? Har bare problemer her. Får bare nett opptatt når jeg prøver å ringe fra mobilen. Slik har det vært i hele kveld. Nå kan jeg ikke ringe ut heller. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Har virket i hele kveld. Har hatt trøbbel et par ganger før, da har jeg dratt ut strømkontakten noen sekunder, så funka det igjen. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det hjalp ikke her, prøvde det meste annet også uten at det hjalp. Men det virker igjen nå, det begynte bare å virke av seg selv for et par timer siden. Det tyder vel på at NGT har hatt problemer i nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå