gb Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har bestilt en bygg selv pc fra komplett. Den ble bestillt onsdag, i dag er det søndag, og ordren står fremdeles som "åpen" på komplett's sider. Det er jo ikke lange tiden, men jeg har hørt at komplett er veldig raske. I tillegg begynner det å klø voldsomt i byggefingrene. Jeg regner med at ordren ikke er sendt fra komplett så lenge den står som åpen. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har bestilt en bygg selv pc fra komplett. Den ble bestillt onsdag, i dag er det søndag, og ordren står fremdeles som "åpen" på komplett's sider. Det er jo ikke lange tiden, men jeg har hørt at komplett er veldig raske. I tillegg begynner det å klø voldsomt i byggefingrene. Jeg regner med at ordren ikke er sendt fra komplett så lenge den står som åpen. Noen erfaringer? Mine pakker blir som regel sendt dagen etter bestillingsdato. Jeg har opplevd at det kan ta opp til 4 virkedager før det blir sendt, men dette er sjelden. Er fortsatt ferie, og de har kanskje mange bestillinger og få på jobb, så dette er kanskje grunnen. Eller så kan det jo være at noen varer ikke er på lager? Du kan jo logge inn og sjekke dette Lenke til kommentar
gb Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Mine pakker blir som regel sendt dagen etter bestillingsdato. Jeg har opplevd at det kan ta opp til 4 virkedager før det blir sendt, men dette er sjelden. Er fortsatt ferie, og de har kanskje mange bestillinger og få på jobb, så dette er kanskje grunnen. Eller så kan det jo være at noen varer ikke er på lager? Du kan jo logge inn og sjekke dette Godt poeng. Hovedkortet er faktisk ikke tilgjengelig i dag. Alle delene var imidlertid tilgjengelige når jeg la inn ordren, og det er vel det som burde være avgjørende. Ække misfornøyd enda, bare ivrig. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg synes komplett er veldig trege. Sist jeg bestilte tok det 3 dager før de sendte varen. Så tar det 4-5 dager i posten. Hos Multicom fikk jeg bekreftelse på at varene var sendt 1 time etter bestilling. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg synes komplett er veldig trege. Sist jeg bestilte tok det 3 dager før de sendte varen. Så tar det 4-5 dager i posten.Hos Multicom fikk jeg bekreftelse på at varene var sendt 1 time etter bestilling. Har kanskje _litt_ å si hvilke varer man bestiller, og om det er en eller flere. Bestilte du samme ting fra komplett og multicom? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 tirsdag trykket kjøp kl.15.30 ca.. Pakket & levert posten kl.19.32 onsdag Ankom tronheim kl.11.38 torsdag Ankommet postkontor kl.08.48 ca så er fornøyd med denne leveringa ja... fra trykket kjøp til den er på post i butikk 10mil nord for tr.heim. = 42timer... (alltid fornøyd med komplett.) Lenke til kommentar
bas Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Jeg synes komplett er veldig trege. Sist jeg bestilte tok det 3 dager før de sendte varen. Så tar det 4-5 dager i posten. Og hvem sin skyld blir det at dette tar tid da?Jo, posten som du så fint indirekte påpeker selv.Man kan ikke si at komplett er treige hvis de får varene ut i løpet av tre dager.Skulle heller ikke forundre meg om bestillingen f.eks blei lagt inn en sein mandagskveld, effektuert i løpet av tirsdagen og sendt onsdag.Sier ikke at dette er tilfellet ved din bestilling, men mange vil nok regne dette som 3 dager, men hva blir den effektive leveringstiden fra komplett i slike tilfeller, jo ca. 1 dag. Lenke til kommentar
DCX Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ja jeg også har bestilt pc fra komplett... men ikke selvbygg... Jeg bestilte på torsdag morgen. Men er komplett aktive i helgene? Min bestilling er også "åpen" men alt er på lager... Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg synes også komplett er litt trege.. Ordre ligger som åpen mye lenger der enn i andre butikker.. enten fordi de er store og ting tar litt lenger tid enn for de som får inn få ordre i løpet av en dag.. eller fordi de med vilje venter litt for å slippe at folk angrer etter 3 timer.. Personlig foretrekker jeg netshop/psdata/pcutstyr der er varene pakket før man rekker å si "tjo bing som jeg gleder meg". /vonGrepa Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Jeg synes komplett er veldig trege. Sist jeg bestilte tok det 3 dager før de sendte varen. Så tar det 4-5 dager i posten.Hos Multicom fikk jeg bekreftelse på at varene var sendt 1 time etter bestilling. Det er vel et faktum at Komplett har i løpet av det siste året blitt en av norges tregeste hw-nettbutikker. Det kan ikke være en tilfeldighet at de 3 siste bestillingene mine hos komplett har tatt ca 2 dager før de ble levert (fysisk) til posten. (og ja, jeg har selvsagt sjekket at alle varene er på lager - både før og etter bestilling) Slik var det ikke før i gamle dager nei Endret 29. august 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
atleau Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Min erfaring er at komplett bruker VELDIG med tid. Desuten er sortisementets tilgjengelighet dårlig oppdatert; de har feks utsatt en skjerm med en dag per dag den siste uken, dette tiltross for at ankomst tilsynelatende er "bekreftet"! Andre ganger står det oppgitt varene ikke antas i lager på nesten to måneder, bare for at samme vare plutselig er tilgjengelig neste dag. Enkelte varer står bekreftet ankomst en måned siden uten at de er på lager. Osv, osv... Tidvis virker det som om det tar veldig lang tid før ordrer effektueres. Bestiller du flere varer, der én kanskje ikke er på lager, har det hendt at de "glemmer" reservere de som faktisk er på lager. Murphy's Law tilsier selvsagt da at så snart den varen som opprinnelig ikke var tilgjengelig kommer...så er en eller flere av de andre nå utilgjengelige... Netshop er MYE kjappere, desverre er de litt sene med å svare på henvendelser som ikke er direkte salg. Også microplex og multicom er raske. Shg virker likevel for meg som KONGEN OVER ALLE KONGER (beklager Asgeir, du har nok blit detronisert her)! Billigst, rask levering og god og kjapp kommunikasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå