Gå til innhold

Hvordan sporer man pakken man har bestilt på cdon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, ok. Men, jeg vil ikke si det er et brev når spillet er pakket inn i papp.

Tro hva du vil.. Jeg fikk en SVÆR eske fra netconnection en gang, men det var fortsatt et brev.. :ermm: Det går vel på vekt og størrelse. Sjekk www.posten.no for mer info.

Men om du har bestillt masse, og er over denne brev-grensa, så må man jo få det som pakke, og derfor få et sporingsnummer :hmm: Men man må vel kanskje bestille _mange_ filmer for å få det sendt som pakke..

Lenke til kommentar

Vektgrensa for brev er 2 kg, så alt under 2kg kan være brev. Men vanligvis sendes det som er over 1 kg og ofte litt dyrere ting som pakke.

Det er riktig at brev ikke spores. Pakker ligger enkeltvis inne i datasystemet til Posten og strekkoden leses flere steder underveis, slik at status i systemet oppdateres. Det er det som er grunnlaget for sporing. Brev går i en helt annen strøm, uten strekkodelesing av hvert enkelt brev. Dersom Posten skulle kjørt registrering på alle brev - som vel antallsmessig er noen tusen prosent mer enn pakker, ville det vært dyrt.

Fordelen med å sende CDer som brev, er at de havner direkte i postkassa og at portoen er lavere enn for pakke. Billigere for deg, altså. Ulempen er altså at de ikke kan spores. (Men hva er vitsen med det, forresten. Tilnærmet alle brev kommer jo fram dagen etter innlevering).

En annen sak er at alle nettbutikker burde hatt statusoppdatering, slik at man ser når/om varen er sendt. Da kan man, dersom det er en CD, regne med å ha den dagen etter innlevering til Posten. Jeg husker ikke om CDON har det, det er ei stund siden jeg har handlet der.

edit: feilretting

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...