Shotherra Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 På min bil så viser den 10kmt for ved kjøring i 60, 70, 80, 90kmt. Så vidt jeg vet når farten blir høyere blir aviket høyere... Jeg har spedometer wire på min Vectra 92mod. Går det ann å fikse på det?? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 *Du kan få speedometert kalibrert, men det koster garantert skjorta. *NAF eller Biltilsynet kan teste avviket, og klistre en lapp nede i frontruta med differansen på reell fart og speedometeret i et utvalg av hastigheter. *Du kan sette på dekk med en anelse større rulleomkrets. *Du kan ha feilmarginen i bakhodet når du kjører. Nå skal det sies at en feilmargin på 0-10% er normalt, speedometer skal vise for mye, ikke for lite. Feildifferansen øker proposjonalt med hastigheten. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 *Du kan få speedometert kalibrert, men det koster garantert skjorta. *NAF eller Biltilsynet kan teste avviket, og klistre en lapp nede i frontruta med differansen på reell fart og speedometeret i et utvalg av hastigheter. *Du kan sette på dekk med en anelse større rulleomkrets. *Du kan ha feilmarginen i bakhodet når du kjører. Nå skal det sies at en feilmargin på 0-10% er normalt, speedometer skal vise for mye, ikke for lite. Feildifferansen øker proposjonalt med hastigheten. Er det vanskelig å få det kalibrert? Jeg har endel peiling på bil så hvis det ikke skulle være for vanskelig kunne jeg ha gjor det selv... Gidder ikke å sette på større dekk da de jeg har er mer enn frie nok.. Har selv testet farten og avviket så jeg har det ca i bakhodet... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Usikker på hvordan speedoet kalibreres, men antar at bilen kjøres på ruller, eller et instrument koples på speedowiren som simulerer hastigheter, så demonteres speedoet og nåla blir flyttet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå