Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem selger Speedtouch

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har fått masse nyttig info den siste tiden, og har bestemt meg for følgende produkter:

-Thomson Speedtouch splitter

-Thomson Speedtouch 510(i)v5 ADSL modem

-Linksys wrt54gx trådløs router

-Linksys wmp54gx pci adapter

Linksys selges av Binders-kjeden, så det er greit.

Noen som vet hvilke butikker/kjeder som fører speedtouch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Først og fremst vil jeg ha et modem som støttes og gis support på av de aller fleste ISP`er.

Speedtouch 510i brukes av alle jeg har sett til nå.

Linksys støttes ikke i utgangspunktet, selv om det helt sikkert ville vært mulig å sette det opp slik at det fungerte.

Men erfaringsmessig så vil et produkt med god support (også fra ISP) være et bedre valg.

Linksys-boksen mangler også WPA2 (som jeg vil ha) og den har heller ikke mimo teknologien som gir høyere fart og lengre rekkevidde.

Derfor har jeg valgt en annen Linksys boks som har det jeg vil.

Telehuset har kun gitt meg trøbbel tidligere, så det holder jeg meg langt unna.

Har til nå fått feil pc fra dem, de solgte skjermen min til en annen kunde, de rotet nesten vekk pc høyttalerne, de var iferd med å gi min trådløse telefon som hadde vært til reperasjon til feil kunde, de slettet kundebasen med nødvendig informasjon for å få reperasjon på garantien.

De visste heller ikke hvordan man brukte et målebånd, og har hele tiden servert løgn på løgn for å prøve å lyve seg fra problemene.

Er som sagt IKKE interressert i å handle fra dem en eneste gang til.

Mulig jeg bestiller hele greia på nettet, men har ikke funnet dem på hverken komplett eller psdata.

Får vel lete litt til, eller få nærmeste Binders/Elkjøp/Expert/Ettellerannet til å skaffe det.

Lenke til kommentar

Prøvde å gi deg ett tips ;) Du får det også på CSHOP, EFAST, Mamoz. Eller så enkelt som å ta en telefon til Telenor, de selger deg sikkert gladelig ett. Når du snakker om splitter, er det den som skiller mellom telefon og adsl signalet du sikter til?Hvis dette stemmer følger den med i pakken. Jeg har selv ett (Alcatel)Thomson Speedtouch 510i routermodem.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, er slik splitter jeg mener.

Saken er at jeg vil eie utstyret selv, for å slippe å leie til omtrent samme pris.

Slipper også å betale ny leie hvis jeg bytter isp.

Kjøper jeg selv modemet, får jeg vel kun modemet?

Er litt skeptisk til å kjøpe via isp.

Har lest flere innlegg hvor det står at isp setter den opp for å fungere kun på sitt nett og for å låse enkelte muligheter.

Litt av poenget er å kunne bruke dem på de fleste isper.

Supporten blir vel også mer rettet mot Telenor hvis jeg kjøper modem fra Telenor?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sikkert riktig, men den enkelte ISP legger ut lister over modem som støttes og som det gis support på.

Noen har også lister over modem som virker, men som det ikke gis support på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skal ikke ha Telenor siden andre ISP`er kan gi raskere linjer til lavere pris.

Blir enten Freewave`s 1250/250 til 298,- Mtulink`s 1100/256 til 348,- eller Tele2`s 1024/200 til 325,-

Har ikke fått noen tilbakemelding på om folk er mer eller mindre fornøyd med disse selskapene med tanke på kundeservice, om man får den hastighet man skal, nedtid, ventetid på hjelp osv.

Normalt må man krysse av om man ønsker modem når man bestiller adsl.

Alltid noen som får ting gratis, men det er vel ikke vanlig?

Alle jeg kjenner har måttet betale for modem, og så levert det tilbake hver gang de har byttet ISP.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Var innom Telebutikken i Haugesund.

De selger en pakke med modemet og splitter til 698,-

Får den billigere hvis jeg bestiller Telenor adsl, men det skal jeg ikke.

Så vet jeg det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...