Kenneth Dammyr Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei Kom til å tenke på en ting. Med Sony sine to HD-kameraer for forbrukere blir det jo aktuelt å redigere slik video. Hvodan gjør man det. Tar jeg en titt i Premiere Pro så ligger det ingen mulighet der for å redigere i HD oppløsning. Så hva gjør man? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Support for HDV With the new Adobe Premiere Pro HDV plug-in, Adobe Premiere Pro 1.5 users can capture and edit high-definition video from Sony and JVC HDV cameras. Get the plug-in today! Frå adobe.com. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Ja men da var det ikke noe problem da. Dårlig research av meg var det eneste problemet EDIT: Der var det installert og klart til bruk Endret 14. august 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
ArnoldH Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er ikkje redigering med high definition langt meir ressurskrevande for pc enn tidlegare format? Synes eg har sett noko om at det krevst ekstra med prosessorkraft og minne for å kunne klare det. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Det stemmer. System requirements• Intel® Pentium® 4, 3GHz 533 FSB Hyper-Threaded (Pentium 4, 3.2 GHz 800 FSB Hyper-Threaded recommended) • Microsoft® Windows® XP Professional or Home Edition with Service Pack 2 • 1GB of 333Mhz DDR RAM (1GB of 400Mhz DDR RAM in Dual Channel configuration recommended) • 800MB of available hard-disk space for installation Ikke noe å spøke med mao. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hmm... hvor mye plass tar en times HDV når det overføres ukomprimert fra kamera? Vet at vanlig DV er 13 gigabyte, så da burde vel HDV være en del mer? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hmm... hvor mye plass tar en times HDV når det overføres ukomprimert fra kamera? Vet at vanlig DV er 13 gigabyte, så da burde vel HDV være en del mer? HDV-standarden nytter MPEG2-koding, for å spare plass (noko som i sin tur gjer redigering litt vanskelegare pga. måten MPEG2 vert koda på.). Er ikkje sikker, men eg trur HDV har omlag same bitrate som DV. OM eg hugser rett, har HDV 19 MBit/s, medan DV har 25 MBit/s. Endret 14. august 2005 av incanus Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Beklager dobbeltpost. Frå hdvinfo.net: "Basically, HDV is a 19 megabit-per-second MPEG-2 transport stream that records to existing standard DV format digital video cassettes, the most popular form factor of which is the Mini-DV shell. The transport stream interface conforms to IEEE 1394 (FireWire). HDV is native 16:9 at a resolution of 1280 pixels wide by 720 pixels tall. Supported frame rates are 60i (frames-per-second interlaced), 30p (progressive), 50i, and 25p." Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Er ikkje sikker, men eg trur HDV har omlag same bitrate som DV. OM eg hugser rett, har HDV 19 MBit/s, medan DV har 256 MBit/s. Det er jo veldig forskjellige tall da Var det en skrivefeil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hmm.. Skrivefeil ja. Skulle vere 25Mbit/s. Vart eit 6-tal for mykje... Har retta det no. Endret 14. august 2005 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå