Gå til innhold

Da har jeg bestilt bærbar :)


Anbefalte innlegg

Vel.. etter mye om og men, så har jeg endelig fått meg til å bestille bærbar.

Dette ble hva jeg valgte :

 

Dell Inspiron 8200

1.6ghz

256mb ram (skal kjøpe 512mb om en mnd)

40gb (5400 rpm) hdd

GeForce4 Go 440 64mb ram skjermkort =)

8x dvd

(skal kjøpe meg en ekstern 40x firewire brenner til litt over en tusenlapp)

+ ekstra batteri

 

=)

 

Håper jeg får pcen raskt, og at jeg blir fornøyd med pc´n =)

 

.... og hvis prisene faller altfor mye i løpet av den tiden det tar Dell å sende meg pcen, kommer jeg til å benytte meg av angrefristloven =) genial den ass...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har nok bestilt den samme...langtind. Men jeg skal bestille ny disk og mer RAM, slik at jeg får det samtidig som PC`en. Så selger jeg resten som nesten "nytt" til en hyggelig pris....

 

Gleder meg som en unge på julaften selv.... Har lagt opp CAT 5 nettverk til alle rom hjemme, og router som deler bredbånd`et...blir skøy....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-06 23:28, Hobbes skrev:

Johnny og Langtind: Hvilken pc er det?


 

Er en Fujitsu Siemens Amilo D 2,2GHz. Er i utgangspunktet 256 MB ram, 30 GB HD, ATI Radeon 6000 (eller var det M6P det het, eller noe slikt...) med 32 MB ram, 15" skjerm, DVD / CDR. Av utganger har den egentlig alt (bortsett fra USB 2.0).

 

Har lest endel negativt ang viftestøy og batteri levetid vedrørende denne modellen, så det skal bli spennende å se hvordan den dekker mine behov... Men uansett, har i mange år siklet etter en bærbar, så det skal bli herlig å få den..

 

JohnnyK:

Holder selv på å ser meg rundt etter nettverktsutstyr, så alt vil nok være klart når jeg får den. Har bestilt meg trådløst nettverkskort da det er tilgang til det på skolen. Har ikke bredbånd hjemme, så det blir nok endel sene kvelder på HiO til høsten!! :smile:

Lenke til kommentar

Hey...Langtind.....eller en annen som vet det..

Hvor fant du den negative info'en ang Fujitsu-siemensen?2.2ghz'en?(er vel den de selger på elkjop? skulle likt å lese det selv..for jeg ligger å vipper mellom Fujitsu-S 2.2ghz modellen og thosiba 1900-102/203, for bedre finner jeg ikke i butikk(ikke webhandel på meg nei)vil ikke vente forever heller for da får jeg aldri noen labtop(håper det skal komme en med geforce32mb grafikk kort på pc 1,7-2,2ghz pross hos elkjop og telehuset til under 20000kr men de vet ingenting om hva som kommer)

Har mast mye opp gjennom to siste ukene,vil bare være sikker på et godt kjøp i butikk :smile: :smile:

I BE BACK (helt sikkert)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 18:52, Kalle2002 skrev:

Hey...Langtind.....eller en annen som vet det..

Hvor fant du den negative info'en ang Fujitsu-siemensen?2.2ghz'en?(er vel den de selger på elkjop? skulle likt å lese det selv..for jeg ligger å vipper mellom Fujitsu-S 2.2ghz modellen og thosiba 1900-102/203, for bedre finner jeg ikke i butikk(ikke webhandel på meg nei)vil ikke vente forever heller for da får jeg aldri noen labtop(håper det skal komme en med geforce32mb grafikk kort på pc 1,7-2,2ghz pross hos elkjop og telehuset til under 20000kr men de vet ingenting om hva som kommer)

Har mast mye opp gjennom to siste ukene,vil bare være sikker på et godt kjøp i butikk :smile: :smile:

I BE BACK (helt sikkert)


 

Den er ikke funnet noen sted så vidt jeg har skjønt. Det er noen her på forumet som har hatt de langt eldre modellene, og de har klaget på viftestøyen/batteritid. Har prøvd 2ghz modellen, og kunne ikke høre noe merkbar viftestøy (var riktignok ikke 100% stille i rommet slik det er på et kontor).

 

Kan komme med tilbakemelding når jeg får herligheten.

 

(obs. Som en av de få, har den utskiftbart skjermkort)

Lenke til kommentar

Sikkert ikke....men i PC`verden er det hastigheten som kommer først, så utseende.

 

Tviler på at alle damene kommer løpendes fordi du har en bærbar med avrundede hjørner og sølv farge. (eller visa versa for den saks skyld)...

 

Nei, skal du imponere noen med matrielle ting, så kjøp en R-sykkel eller en riktig rå bil (for de som har råd i dette fine landet) og ta den med på Aker Brygge en varm sommerdag. (eeeler den lokale bensinstasjonen der alle 14-tissene henger om kvelda, men ikke glem wunderbaumen....)

 

[ Denne Melding var redigert av: JohnnyKnoxwille på 2002-08-07 19:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 19:54, JohnnyKnoxwille skrev:

Sikkert ikke....men i PC`verden er det hastigheten som kommer først, så utseende.


Tviler på at alle damene kommer løpendes fordi du har en bærbar med avrundede hjørner og sølv farge. (eller visa versa for den saks skyld)...


Nei, skal du imponere noen med matrielle ting, så kjøp en R-sykkel eller en riktig rå bil (for de som har råd i dette fine landet) og ta den med på Aker Brygge en varm sommerdag. (eeeler den lokale bensinstasjonen der alle 14-tissene henger om kvelda, men ikke glem wunderbaumen....)


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JohnnyKnoxwille på 2002-08-07 19:58 ]</font>


 

....finner ikke ord..................

 

 

for å si det sånt.. laptopen min har 16" UXGA skjerm..

vel vi er i en nørde side, så hjelper det ikke å briefe med biler og sykler

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 18:52, Kalle2002 skrev:

Hey...Langtind.....eller en annen som vet det..

Hvor fant du den negative info'en ang Fujitsu-siemensen?


 

Det er her på formumet jeg har lest det, samt en test jeg leste på dinside.no (tror det var der). Men som JohnnyK sa så er det den eldre versjonen som folk har erfaring med. Var en tur på Elkjøp idag og prøvde PC'en litt (måtte bare.. :smile:

 

Er det noen som vet om det går an å skifte vifte på en bærbar? Er jo litt inn i tiden å få de stasjonære PC'ene til å bli så stille som mulig, rart om det ikke finnes slike alternativer til bærbar og da...

Lenke til kommentar

Hva har skjermstørrelsen med hastigheten å gjøre?

 

 

Kikket på bilde av Sony`en din nå... Ja skjermen er stor, men utseende messig er den ikke av de råeste jeg har sett. desverre.

 

Maks 512 RAM. Kan bli litt i det smaleste laget hvis du kjører store programmer i XP.

 

Og når det gjalt MC og bil, sa jeg at du heller burde briefe med det enn med utseendet på den bærbare. Det gjelder selvsagt ikke på denne siden, for her er det ingen som ser din bærbare.....

Lenke til kommentar

Quote:


skulle likt å lese det selv..for jeg ligger å vipper mellom Fujitsu-S 2.2ghz modellen og thosiba 1900-102/203, for bedre finner jeg ikke i butikk(ikke webhandel på meg nei)vil ikke vente forever heller for da får jeg aldri noen labtop


 

Jeg kjøpte maskinen min på nettet gjennom Telebutikken.

Den ble levert på døren dagen etter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...