Gå til innhold

Kabinett og PSU for fremtiden


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Ser det er ett par ganske like tråder her, men tenkte det var verdt ett forsøk likevel.

 

Jeg er i den situasjonen at jeg ikke er helt klar for å gi slipp på mitt gode gamle hovedkort, ei heller cpu riktig enda. Men kabinettet jeg har idag, er ikke akkurat stillegående, samtidig som pc'en av og til henger seg.

 

Tror det er grunnet litt dårlig kjøling, samtidig som vcore muligens er noe lav.

 

Det jeg ønsker er noen gode tips på kabinett (gjerne uten psu) og da en god psu ved siden av (kanskje litt klønete forklart, men altså kjøpe separat psu:)

 

Og som Emne-tittelen sier, så vil jeg gjerne at når den tid kommer at jeg skal kjøpr nytt hovedkort/cpu/skjermkort, så skal jeg ha strøm og plass nok i massevis

 

Tenkte litt på den psu'n som Komplett har som ukens tilbud, men er ikke låst på akkurat det området.

 

Samlet bør prisen ikke bli voldsomt mye over 2000-2500,-

 

Men får kanskje føye meg litt på det også, om det store flertallet her på forumet skulle mobbe meg for å være for gjerrig i forhold til hva jeg ville ha.

 

På forhånd takk :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for ikke mindre enn veldig kjapt svar:)

 

Glemte å nevne at det ville være ønskelig å ha det så stille som mulig også, i tillegg til god luft-gjennomstrømning.

 

Hvordan mener du eller andre disse er på det?

 

Og var de psu'ene du satte opp bedre enn komplett sin:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=FRO

 

 

edit: endret i "forhold" til i tillegg

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar

Vel når det gjelder stillhet så kommer det ann på viftene,selvhar jeg et Stacker og det har rimelig stille vifter.

Men det beste er vel å kjøpe en viftestyring,da kan du stille hastigheten akkurat slik det passer deg.

Ang psuer så er den du linker til meget bra den og , så her blir det vel smak og behag .

Lenke til kommentar

har selv tt tsunami dream(nr2 som snekkern linka til) men har det dog med sidevindu og da er det med en 92mm vifte til.. luftgjennom strømninga er god og tempen inni kassa er kjølig og fin(med de viftene sm ofølger med).. men de er ikke helt stille av seg,, så er er støy veldig viktig så ville jeg kjøpt noen andre vifter,, eks silent x eller papst... da blir jo prisen høyere så kanskje du heller burde vurdere cm staker :yes: men det er dog litt større..

 

den mist psu en har jeg hørt veldig mye positivt om.. blant annet at den er en av markedets beste psu er.. og foresten.. 2000-2500 kr er absulutt ikke lite(du er ikke gjerrig :D ) til å være her på forumet :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja svirre, det var det jeg håpte på....

 

Hehe, neida, var kabinett og psu jeg tenkte på for de pengene. :p

 

 

Men det første kabinettet du linker til snekkern, er det det du har? Du skrev du hadde et Stacker..

Er du fornøyd med det? Med tanke på kjøling også?

 

Er vel mest 120mm vifter en bør gå for med tanke på støy, og det var jo ett par av de så jeg, litt usikker på den "1 stk 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) 1800RPM 23.8dBA" da, litt mer turtall og støy på den

Men det går kankje an å bytte, eller regulere?

 

Takker for mange kjappe og gode svar så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

svaret er enkelt:

 

LianLi kabinett, sjekk ut det med de specsene som passer deg best. dette kan jeg uten forbehold si at er disse er de beste (høyest kvalitet\beste løsninger) kabinettene du får kjøpt.

 

Tagan PSU, velg den som passer deg best mtp. antall watt og løsninger. kan også si uten forbehold at dette er de beste PSU`ene i dag.

Lenke til kommentar
Tagan PSU, velg den som passer deg best mtp. antall watt og løsninger. kan også si uten forbehold at dette er de beste PSU`ene i dag.

 

Sikkert grei den,men at den uten forbehold er den beste var i drøyeste laget.

 

Den støyer mere enn feks Mist og volten på den er nå heller ikke til å hoppe i taket av.

 

Volts 3.33. 5.00.12.00

Idle: 3.28 5.03 11.93

Load: 3.33 5.09 11.98

Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig gira på CMS kabinettet, likte ikke så godt hva HW skrev i sin review, men var endel andre gode artikler om det.

 

Du hadde ikke hatt noe bilde eller noe da, av hvordan du har fått ditt kabinett til å se ut? Kanskje litt mye å be om, men var litt vanskelig å se for seg ett sluttprodukt syns jeg, med unntak av det ene fete bildet fra CMS selv da:)

 

Ikke det at estetikk er alt, men hadde jo vært greit at det ikke ble seende helt jall ut, innen jeg har rota meg ferdig med det..:)

 

Tenkte litt på en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303859&cks=SER

til kabinettet da, ville vel funket bra den eller?

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...