Gå til innhold

Står mellom Tundra 1557E og HP ze2247ea


Johnx

Anbefalte innlegg

Står mellom disse pcene, skal brukes til skolejobbing, se DVD, og litt spilling.

Har en litt lenger finger på 1557e siden den har best skjerm, ser at HP sin har XGA :hmm:

 

Har dere noen forslag?

Er også åpen til andre forslag.

 

 

 

Tundra 1557E Centrino

 

HP Pavilion Portable Home PC ze2247ea

 

Glemte å si at lyden er viktig siden jeg skal se DVD og høre mp3.

 

Kan også føye til disse to maskinene:

 

Whitebox CL25

 

Whitebox CL70

 

Ser ut som de har gode skjermer, og bra lyd.

Noen som har noen negative sider med disse?

Håper også å kjøpe en bærbar som holder noen år, vet at dette er vanskelig i PC verden men :)

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står mellom disse pcene, skal brukes til skolejobbing, se DVD, og litt spilling.

Har en litt lenger finger på 1557e siden den har best skjerm, ser at HP sin har XGA :hmm:

 

Har dere noen forslag?

Er også åpen til andre forslag.

 

 

 

Tundra 1557E Centrino

 

HP Pavilion Portable Home PC ze2247ea

Vil du spille i det hele tatt så velger du 1557.. Helt klart den beste maskinen i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Vel, man kan vel spille spill som Civ3 uten problemer. Hvis man bare skal spille spill av den typen er det vel det samme hva man velger? Hvordan er det med støy?

 

Hvpr stor er forskjellen på skjermene? Er ikke sikker på hva betegnelsene innebærer.. :roll:

Endret av maqueman
Lenke til kommentar
Vel, man kan vel spille spill som Civ3 uten problemer. Hvis man bare skal spille spill av den typen er det vel det samme hva man velger? Hvordan er det med støy?

 

Hvpr stor er forskjellen på skjermene? Er ikke sikker på hva betegnelsene innebærer.. :roll:

Kjenner du til skjermkortet til det som sitter i HP maskinen?? (ikke egnet til spill)

Lenke til kommentar

Så ikke prisen på Whiteboxene, men har egentlig satt meg en grense rundt 10 000

 

Men skjermen i Whitebox ser nice ut, er det verdt pengene?

 

Vil si at det står mest mellom Tundra 1557e og Whitebox CL 25.

 

Er det stor forskjell mellom Alvisio/Sonomo og Dothan?

 

Denne ser også nice ut:

 

Fujitsu Siemens Amilo A7640 15"XGA, AMD Turion64 MT32,512MB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

HP-maskinen ville jeg først visket ut fra ønskeliste på grunn av lav oppløsning på skjermen (XGA), feil skjermformat til DVD-titting (4:3), dårlig grafikk (ATI IGP200) og treg harddisk (4200rpm).

 

Tundra-PCen har også feil format til DVD (4:3) men den har langt mindre andre ulemper.

 

De to siste virket ganske bra, men leverandøren Whitebox har ikke akkurat noe godt rykte på seg her i forumet :whistle:

 

Som fellesnevner ville jeg satset på 1GB minne, minst 60GB, minst 5400rpm, og skjermkort på nivå med Radeon 9700/X600 med 128MB ram (eller 256) og CPU med minimum 1,7GHz (Pentium M) med 533FSB, evt Turion med minst 1,6GHz. Edit: Og DVD-brenner

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

ken36: Det stemmer at Tundra 1557 bare er en omdøpt Aopen 1557, men du trenger ikke være spydig.

 

John Kåre: Den ser ut som et greit kompromiss, men jeg er ikke helt fornøyd med den heller: (har bare 512MB, bare 400FSB, er litt "plastikk", og litt dyr i forhold til kvalitet/egenskaper).

 

Kanskje ennå mer leting fører til et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
ken36: Det stemmer at Tundra 1557 bare er en omdøpt Aopen 1557, men du trenger ikke være spydig.

 

John Kåre: Den ser ut som et greit kompromiss, men jeg er ikke helt fornøyd med den heller: (har bare 512MB, bare 400FSB, er litt "plastikk", og litt dyr i forhold til kvalitet/egenskaper).

 

Kanskje ennå mer leting fører til et bedre alternativ?

Det er jo mange alternativ... det er jo pris det kommer an på.

Til 8600kr finner man ikke bedre tilbud en 1557 mener nå jeg, men drar vi det til 10-15,000 så blir det noe annet :whistle: Skal man gi råd i denne prisklassen, så får man da ta et valg, og ikke anbefale å vente på Julenissen :mad:

Lenke til kommentar
ken36: Det stemmer at Tundra 1557 bare er en omdøpt Aopen 1557, men du trenger ikke være spydig.

 

John Kåre: Den ser ut som et greit kompromiss, men jeg er ikke helt fornøyd med den heller: (har bare 512MB, bare 400FSB, er litt "plastikk", og litt dyr i forhold til kvalitet/egenskaper).

 

Kanskje ennå mer leting fører til et bedre alternativ?

Får vel bare fortsette letinga ja, men denne ser bra ut:

 

Acer Aspire 1692WLMi/PM 740 ATIX700-256

 

Er vel bare å kjøpe "inn" en ekstra ram brikke til 600.

 

Hvor stor CPU har denne egentlig? 1.6Ghz?

Lenke til kommentar

Pentium M 740 er 1,733GHz (533FSB) og 2MB L2 cache.

 

Den der ser faktisk glimrende ut på stort sett alt. Bestill gjerne 1GB med en gang i stedet for å oppgrader (det står 2 stk 256-brikker i den nå og fyller begge minnesporene) Den er riktignok en del dyrere enn de andre alternativene, men har så vidt jeg kan se alt som er verd å ha.

Lenke til kommentar
Kanskje ennå mer leting fører til et bedre alternativ?

Får vel bare fortsette letinga ja, men denne ser bra ut:

 

Acer Aspire 1692WLMi/PM 740 ATIX700-256

 

Er vel bare å kjøpe "inn" en ekstra ram brikke til 600.

 

Hvor stor CPU har denne egentlig? 1.6Ghz?

Det blir jo bare komisk å gi råd til DEG :nei: Hvis du vingler mellom maskiner fra 8000-13,000 så blir jo dette en helt feil tråd...

Kanskje du bør bestemme deg vilken prisgruppe du skal handle i først... (håpløst) :whistle:

Lenke til kommentar

ken36: Kom nå heller med noe konstruktivt enn å bare komme med slengkommentarer om hvor "dum" trådstarter er. Dette er siste muntlige advarsel. Neste upassende kommentar gir advarseløkning og muligens utestengelse for en dag eller noe sånt for å unngå frustrasjons-spamming.

 

Mitt valg som jeg er meget fornøyd med er denne!!!!!! http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142 (kjempemaskin)

Denne ser ennå mer glimrende ut. Har alt som trengs. (er også litt dyr da, 13576kr uten OS, med 1GB ram)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Til ken36:

 

Jeg er ikke helt sikker enda, men hvis det kreves at jeg må punge ut med mer enn 10 000 for en god bærbar så er jeg villig til det. Kom heller med konstruktive forslag :roll:

Jeg har et forslag........... (hopp i havet) og til Simen kast meg ut en dag eller 100 det driter jeg i.. (bare å lage en ny brukerprofil) Petter Smart :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...