Gå til innhold

Feathertech eNote Lite

harvey

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har erfaring med Feathertech eNote Lite? De har satt ned prisen med 3000 kroner sånn plutselig :thumbup:, og da lurte jeg på om den kunne være aktuell igjen. Hardwaren er selvfølgelig litt gammeldags, men om jeg hiver inn en lett linux med en enkel windowmanager burde det vel gå greit å bruke den til skolebruk som surfing, LaTeX, IM osv? For å få en så liten pc må man jo ellers fort opp på 11-12000, men jeg har jo ikke bruk for en 1.7GHz pentium M heller.

Endret av harvey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra feathertechs sider (som du linker til):

Den har heller ikke norsk tastatur-layout

vil anta at dette er et punkt av betydning, selv om som de selv sier:

or de fleste avanserte brukere er det ikke noe problem med engelsk layout.

Jeg for min del skulle nok klart å leve med den engelske layouten, men å måtte trykke en Alt+Nr-kombinasjon hver gang jeg trenger ÆØÅ, hvilket man vil trenge ganske ofte om man skal ha den til skolebruk (skolebruk kan riktignok bety så mangt). Dessuten ville jeg aldri klart å leve med en maskin uten CD-rom - men nok en gang vil dette avhenge av hva du skal bruke den til.

Ellers er maskinvaren, som du selv sier, ikke akkurat nyeste dato, men om du tror de dekker dine behov skulle vel ikke det utgjøre noe problem. Vær obs på at en VIA C3 yter betydelig mindre per MHz enn de fleste andre prosessorer, og vil ikke være spesielt egnet til tyngre arbeid som filmredigering, MP3-ripping, bilderedigering av svært store bildefiler osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...