oth Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg har et ASUS A7N8X deluxe hovedkort med to integrerte nettverkskort. Men det er kun et av disse som jeg kan bruke til å koble meg opp mot Lyse bredbånd. Det som virker heter 3COM 3C920B-EMB Integrated Fast Ethernet Controller, det som ikke fungerer heter NVIDIA nForce MCP Networking Adapter. Tidligere når jeg hadde ADSL så fungerte begge kortene. Har også en gammel PC med et eldre nettverkskort, og her fungerer heller ikke Lyse bredbånd. Også her var det ingen problemer med internett aksess da jeg hadde ADSL. Har dere noen ideer om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 oky du veit at lyse KUN får 1 ip alså du kan kun ha 1mac adresse mot lyse, så du MÅ kjøre en router eller en server som kjører gateway for andre pc'ene. hvis du har koblert: hjemmesentral->switch->2pc'er(eller netverkskort) funker kun 1 av dem hvis du skal bytte mellom 2 kort så må du frigi ip'en din fra pc'en eller så vil det ikke funke med andre enn den i ca 1-2dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå