Gjest member-63169 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har hørt om veldig mange svindel historier om Elkjøp og Expert. Handler personlig der aldrig selv, husker elkjøp en gang solgte mamma en "veldig bra" "kvalitetsskriver" som viste seg å vere 2 år når jeg så i manualen hjemme. Ser jo elgamle dataer i reklamebladene, "Kraftig maskin" til 5000kr, så står det ingenting om prosessor eller noe. Men jeg lurer på hvor svindlete disse prislokkende elkjedene egentlig er, det må da vere noe godt i dem, kansje prisen eler? Så denne tråden er for de som en eller annen gang har blitt svindlet på Elkjøp eller Expert, eller bare vil si sin mening. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tja. Kanskje. Har aldri hørt om at de svindler folk, og har aldri blitt truffet av det heller. Men, å selge en topp moderne skriver som din mor kjøpte også er den 2 år, det er vel litt over kaken. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Svindel er det ikke....manglende oppfølging og trening av annsatte, det er det nok mye av. Det du må innse er at Elkjøp er ikke en butikk som er ett sted. Ei expert. Disse opperer på skandinavisk nivå. De handler inn 100 000 enheter av gangen, og distribuerer dem mellom alle landene. Og de ter bare ETT produkt. De har vel nærmere 1000 produkter i sitt sortiment. Å så regne med at alle de annsatte i alle de hundrevis av butikkene vet akkurat hva produktene dems er til enehver tid er å forvente litt mye. De lurer deg ikke..men de forholder seg til hva markedsavdelingen forteller dem å si, og hva lager beholdning sier at de har. Skal man kjøpe datautstyr på elkjøp, så gjør research først. Vær sikker på at du vet alt du trenger å vite om produktet du trenger. Hvis de så sier noe annet, så ikke stol på dem. Jeg tror ikke de selv vet hva de sier alltid heller (det finnes unntak, og noen av de henger på dette forumet). Verste jeg har hørt om var en kollega som skulle ha digital kamera. Kjøpte Ixus V3 for over 4000 kr. Dette var våren 2003. Det kamera var allerede da 2 år gammelt. Så jeg fortalte han at han hadde betalt for mye. Det viste seg at det var rester de hadde liggende, og butikk betjeningen bare forholdt seg til prisen som stod på datamaskinen. Han fikk nytt bedre kamera til samme pris. Så de lurer ingen, men de er litt offer for systemet. Vi kan jo bare håpe på en forbedring. AKIRA Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det er vell folkets manglende datakunnskaper som gjør det... Hvis alle hadde vært obs på at ting elkjøp og expert solgte var drit, ville de nok solgt bedre saker. Men så lenge det finnes folk i verden som tror 2.4ghz celeron er bedre enn athlon 2400+ fordi det er intel, så har forbrukerene tapt... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ville aldri ha kjøpt datautstyr på Elkjøp. Kanskje om jeg hadde blitt betalt for det. Har lagt merke til alle disse "kjempegode" maskinene de selger, sier de sjøl hvertfall.. Men folk som ikke har peiling på data, og skal ha seg en ny en, vil jo tro at den og den pc'en er dødsbra.. Også blir de jo hvertfall lurt når det kommer en dyktig selger og snakker om hvor fantastisk den pcen er.. Lureri spør du meg! Burde ikke heller denne vært i Webshop- og butikkdiskusjoner? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvis jeg handler på Elkjøp, går det som oftest i billige spill. Datautstyr ser jeg ikke på engang, da det er så overpriset til de grader. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg må inrømme at jeg har kjøpt et Leadtek 6600GT AGP kort som jeg bruker nå, hos elkjøp, men da jeg kjøpte den var den ganske billig takket være elkjøp sine parti kjøp... Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg må inrømme at jeg har kjøpt et Leadtek 6600GT AGP kort Jeg kjøpte også det Leadtek-kortet (På internet derimot) Før jeg bestemte meg for å handle kortet online, var jeg på Elkjøp butikken. Her kostet kortet 2000,- (Online kostet det 1500,- pluss porto). Og da jeg spurte etter Leadtek-kortet (6600GT AGP) prøvde han å selge meg et 6600 PCI-express. På ekte rogalandsk kaller vi det "Hål i håve". Snakk om kompetanse på feltet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg har kjøpt min laptop på Elkjøp. Og det at jeg driver med multimedia som yrke, og driver eget firma tror jeg burde si litt om hvor avhengig og kresen jeg må være på en maskin. Den maskina (som jeg skriver på nå) har ikke skuffet enda, og får kunder til å snu hoder...både av skjermen og den gode lyden. Så Elkjøp er ikke dårlig..man må bare ha hode kaldt og vite hva man skal ha. Stasjonære PCer har de ikke imponert så mye på..men total integrerte løsning og laptoper..noe som man må se for å kjøpe..det har de en del bra på. Verden er ikke Svart og Hvit.... AKIRA Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jobber selv på en Elkjeden-butikk, som ligger under Expert-kjeden. Dere må huske at en selgers jobb er i bunn å grunn bare å rake inn så mye penger til bedriften som mulig. Hvordan man gjør det, er en annen sak. En selger som gir deg rabatt, gjør sannsynligvis dette fordi han tror det vil lønne seg for hans bedrift selv i lengden. Om kunden føler at han har gjort et kupp, vil kan komme tilbake og kjøpe mer. Så lenge selgeren ikke lyver, er det ikke på noen måte svindel. Og om jeg begynner å legge ut til en gjennomsnittskunde om at "denne maskina har et X600-kort og en Sempron 3000+, og får 3000 poeng i 3DMark03", så kan jeg skrive under på at de fleste blir seende ut som et spørsmålstegn. En del blir også sure og oppgitte. Da lønner det seg mye mer å si at "dette er en bra maskin, som du kan spille dataspill på". Husk også at det koster MYE mer å drive en fysisk butikk enn en nettbutikk. Det er derfor IKKE MULIG å komme ned i den samme prisen som nettbutikkene har, over hele sortimentet. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg vet ikke med dere, men jeg sitter ihvertfall og irriterer meg over reklamen dems, hvor det står f.eks. Celeron M 360, 60gb hd, integrert grafikk, og DVD-brenner på en laptop, problemet er at de skriver "råtass" med stor gul skrift over bildet... Det er også som regel Athlon Xp logo ved siden av maskiner som har Sempron... Har bare kjøpt 2 dataprodukter på elkjøp, en Bluetooth adapter som var billig og bra, og en nettverkskabel som kontaktene røk på, (gadd ikke klage og lagde meg en selv). Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg vet ikke med dere, men jeg sitter ihvertfall og irriterer meg over reklamen dems, hvor det står f.eks. Celeron M 360, 60gb hd, integrert grafikk, og DVD-brenner på en laptop, problemet er at de skriver "råtass" med stor gul skrift over bildet... Kjenner meg ikke igjen i dette eksempelet. Butikkene har som regel forskjellige modeller, en "økonomi", en "spill", en "videoredigering", også videre. Tviler da på at man skriver "råtass" over den billigste. Ville heller ha skrevet noe sånt som "billig og bra" eller "perfekt for skolearbeid", whatever. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Denne var ikke billig, den kostet 9999.-, dyrt for en lap med celeron M spør du meg... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ah. Trodde det var stasjonære vi snakket om. Da kan jeg skjønne deg litt bedre Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Husk at nettbutikker oppererer med noen få % i fortjeneste, men en ordentlig butikk må hvertfall ha 20% mere enn de da de skal dekke flere lønninger, husleie, strøm og andre indirekte kostnader. Og husk også at for mannen i gata som skal ha en middels god pc til surfing og skriving er det ikke et dårlig alternativ å kjøpe en pc hos den nærmeste forhandleren da disse ofte gir med gratis support og bistand fra butikken. Og tenk da, han kunne kanskje spart 500 kr. hvis han bestilte fra nettet, men hvem skulle veiledet han til den riktige pcen og hva skjer hvis han lurer på noe? Ringe et overbelastet telefonnummer eller ringe gratis support og få god hjelp? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kjøper aldri noe innmat HW til pcen iallefall på Elkjøp, Lefdal. Kan til nøk kjøpe et tast/mus men kan alikevel som regel spare penger selv om det er mye frakt med service pakke og den kommer til mitt lokale postkontor. De har ikke beste prisene på pc utstyr. Er heller en butikk man kjøper Tver, DVD/Video, hvitvarer og den slags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå