Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hei hei Ok, skal prøve å forklare best mulig. Jeg har kjøpt ny ram ( 512 DDR Kingston PC2700 333 MHZ ) og satte denne i PCen. Da jeg skulle starte opp PCen, startet alt ( sånn nesten, merker at PCen ikke starter som før, men den starter å jobbe litt ) men skjermen gikk ikke på. Jeg prøvde da å bare ha i den gamle RAM brikken, men uten hell. Nå har jeg prøvd masse, og forstår ikke noe av det som skjer: Jeg tar ut RAMen ( Tar ut begge RAM brikkene ) så starter PCen akkurat som den gjør med RAMen. Og derreter tar jeg ut CPU og starter opp - Da starter den akkurat på samme måte som den gjore fra starten av etter jeg tok i den nye RAM brikken. ( Beklager vis teksten er uoversiktelig, bare si ifra vis det er noe dere ikke forstår ) Jeg ringte MPX for å få litt råd. Der sa de at RAM brikken skulle passe og slikt, så det er ikke noe feil der. De trodde feilen kanskje var strømforsyningen, skjermkortet eller hovedkorte som det er noe galt med Og en ting til slutt, selv om det kanskje ikke har noe å si ; Tastaturet har jo Num Lock og Caps Lock lys.. Disse har alltid lyst når jeg har startet PCen, men det gjør de ikke nå lengre. Wow, dette ble en litt lengre tekst enn jeg hadde trodd! hehe, takk på forhånd for all hjelp! Hovedkort - Asus A7V333 Skjermkort - Radeon 9600PRO Endret 14. august 2005 av Oli-Poli Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei.. Har du koplet til speakern til pcen??? I såfall pleie denne i pipe viss rammen ikkje står skikkelig i....... Har du prøvd å ta ut skjermkortet og satt det inn igjen???? Ellers kommer skjermen på ved oppstart, slik at du klarer å komme inn i BIOS???? Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Den er koblet til ja, men gir ingen lyd. Booter ikke på RAMen engang ( En kammerat som sier den skal det ) Har prøvd å ta ut, og sette inn Skjermkortet ja Skjermen har et lys som lyser grønt når skjermen er på, og gult når skjermen er av men har strøm. ( skjermen bruker jeg nå, har koblet den opp til en bærbar PC, så ingen problem med skjermen ) Endret 14. august 2005 av Oli-Poli Lenke til kommentar
erlnico Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Litt dritt det ja...... har du prøvd å kople i frå alt i maskinen, som hd, cdrom, floppy og eventulet andre kort.. Utanom skjermkortet????? Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Har prøvd det ja Har også prøvd : Byttet hovedkort, samme problem ( men, ikke sikkert om dette hovedkorte funket ) Byttet skjermkort, samme problem ( et gammelt kort, tror det skal funke. Men, ikke sikker ) Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 på side 28 i manualen for a7v333 står det litt om reset av cmos, på dette kortet er det 2 loddepunkter v batteriet mrk clr_rtc som må kortsluttes for reset, husk psu kabel ut når reset, gå så i bios last F5 for setup så ut på F10 Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Takk LA8464, dette skal prøves kjapt! Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Nei. Det funket ikke.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 kontroller om atx20pins kontakten er helt i lås, ev prøv med annen psu, ellers er a kort billige nå. Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Så det er trolig hovedkorte som er skadet? Jeg kommer nok til å kjøpe nytt. Skal få prøvd strømforsynigen først. Takk for rådene Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Nå har jeg fått til det nye hovedkorte. Og alt fynker helt topp! Er maks fornøyd. Har også fått i en ny RAM brikke. Å helsikken så pcen går! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå