dTd Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) hei! jeg kunne ikke finne en passendene tittel så jeg skal nå forklare.... det har seg sånn at jeg sitter trådløst tilkoblet en ruther i det andre rommet, fra denne trådløse tilkoblingen så får jeg innternett. men er det mulig at hvis jeg skal ha et lite lan inne på romme mitt med innternett. at jeg da bare drar en kabel fra mitt nettverkskort inn i en switch eller kammeratens pc sammtidig som jeg har den w lan tilkoblingen og da har begge internett? eller må kammeraten min dra en kabel til rutheren i det andre romme for å få innternett? om det er mulig kan jeg pliz få en liten gudie ossen innstillinger begge pc`n bør ha? tusen takk for alle svar! Endret 14. august 2005 av wappyteam Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Syntes du forklarer litt vanskelig her. Men jeg går utifra at oppsettet er slik at du har en trådløs ruter og to(eller fler) pc'er. Bare en av pc'ene har trådløst nettverskort og internett gjennom ruteren.. Har jeg tolket det riktig? Du kan få internettilgang til den pc'en uten internett gjennom pc'en med internett. Se her for hvordan dette skal gjøres: http://www.annoyances.org/exec/show/ics Hvis jeg var deg så ville jeg f.eks endret tittel til: "Hvordan få internett gjennom en annen pc"; eller noe i den duren. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 tja du tolket sånn ca riktig... jeg har to pc`r i huser den ene er i et annent rom (samme rom som rutheren) tilkoblet rutheren med kabel. og min (som står inne på et annent rom enn rutheren)er tilkoblet med trådløs tilkobling. det jeg lurer på er om en kammerat som kommer til meg kan koble seg til min pc og få innternett eller må han strekke kabel til rutheren? for sist jeg testet slik så forsvant den trådløse tilkoblingen men en gang jeg putett en nettverkskabel i min pc. ble det noe enklere å skjønne? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 tja du tolket sånn ca riktig... jeg har to pc`r i huser den ene er i et annent rom (samme rom som rutheren) tilkoblet rutheren med kabel. og min (som står inne på et annent rom enn rutheren)er tilkoblet med trådløs tilkobling. det jeg lurer på er om en kammerat som kommer til meg kan koble seg til min pc og få innternett eller må han strekke kabel til rutheren? for sist jeg testet slik så forsvant den trådløse tilkoblingen men en gang jeg putett en nettverkskabel i min pc. ble det noe enklere å skjønne? Ja, han kan få internett gjennom din pc Ta en titt på lenken jeg putta inn i forrige innlegg; der finenr du den hjelpen du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå