Gå til innhold

Hva tjener man best på? Skinning eller mining?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt å droppe leatherworking og heller ta engineering, men for å slippe å bruke en masse gull på å kjøpe råvarene bør jeg velhelst kunne mine dem selv, derfor må jeg vel altså også droppe skinning og heller ta mining.

Det eneste jeg lurer på er om jeg kommer til å tape masse penger på å droppe skinning og heller ta mining? Når jeg er i ubsr pleier jeg vanligvis å få tak i en 10-15 black dragonscales per run, og disse selger for ca. 1g per stk, så jeg tjener ofte en 10-15g ekstra på å skinne en masse når jeg er der. I tillegg så har jeg Finkle's Skinner, så hver gang jeg er i ubrs har også the pristine hide of the beast en sjangs til å droppe.

Men jeg synes leatherworking er fullstendig unyttig end-game, derfor vil jeg ta engineering istedet, og når jeg tar engineering trenger jeg mining, så derfor lurer jeg på om jeg kan selge end-game ore/bars for en god del cash også? Tjener dere godt på å selge det dere miner? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tjener utrolig godt på mining.. på lvl 20 kunne jeg løpe rundt hele elwyn og mine copper som på min server (Twilights Hammer) selger for ca 60s pr stack. På ett run (20 min) så fikk jeg i overkant av 100 copper.

Dette var på lvl 20.. Nå går det mest i Tin, Iron, Silver og jeg tjener bare mer og mer.. Penger er aldri noe problem.

Hadde jeg spart alt jeg hadde tjent hadde jeg hatt godt over 200g nå (er lvl 31 atm) så ja, du kan tjene godt på mining.

Edit: Har skinning på druiden min og jeg tjener ikke på langt nær så mye som jeg har gjort på mining.

-Mites-

Endret av MiteS
Lenke til kommentar
hvis du tar bare mining uten blacksmith eller enginering tjener du fett...... men du må orke å løpe rundt til forskjellige mines hele tiden. men skinning kan du drepe og i tillegg skinne......

Jepp, er sant det. Men om jeg gidder, så er det vel bedre penger å tjene på mining enn skinning?

Btw, noen som vet om det er mulig å kjøpe alt man trenger til engineering, eller blir det alt for dyrt de siste 100 skill pointsene elns?

Lenke til kommentar

Mining er et yrke man kan bli styrtrik på bare man ser hvilke ores som det er etterspursel etter.

Tjente selv 35g her om dagen på Copper fordi folk ville visst ha det til å powerlvle Engineering / Blacksmithing.

Andre dager må jeg ut og mine mithril eller thorium.

Er jo ikke så galt å få arcane crystals heller som man selger for en 20g :)

Lenke til kommentar
du tjener best på herbalisme fordi du kan finne blomster som er verdt 1gull :D

vil tro at på de nye serverne så kommer purple lotus til å gå for mer enn en gull i begynnelsen :D . Men min warlock skal ha skinning/mining, eventuelt gå over til enginering for de oppsamla pengene :)

Lenke til kommentar

vel, vist du skinner "The Beast" i UBRS kan du få "Pristine Hide of the Beast" som er vert 1600-2000g på min server :)

liten % drop da :/

1600-2000g? Enten bullshit, eller en server med ufattelig masse penger i omløp.

Trur den går for mellom 150-300g hos oss på Daggerspine (alliance) :)

Lenke til kommentar
Har enchanting og engineering, er ganske dyrt, og har bare 189 i skill nå, men det går nå på ett vis...

Engineering burde verdt obligatorisk for alle palas. :p

Enchanting og engineering? Woah, det må da være pengesluk deluxe? :)

Hvordan går det å skille opp engineering da? Hva må du kjøpe fra AH? Copper bars, og senere Iron Bars og oppover?

Lenke til kommentar

vil tro at på de nye serverne så kommer purple lotus til å gå for mer enn en gull i begynnelsen :D . Men min warlock skal ha skinning/mining, eventuelt gå over til enginering for de oppsamla pengene :)

Purple Lotus for 1g? :dontgetit:

-KJ

Lenke til kommentar

Purple Lotus for 1g? :dontgetit:

-KJ

var det billig?

ihvertfall, gjett hvem som fikk solgt noen fadeleaf for 5 G stykket en liten periode :) .

Var en av de første som kunne plukke fordi de andre "powerlevlerne" dreit i yrker virka det som.

Lenke til kommentar

vel, vist du skinner "The Beast" i UBRS kan du få "Pristine Hide of the Beast" som er vert 1600-2000g på min server :)

hva? det var jo sinsykt billig, ligger vel på ca. 1000g på min server

Lenke til kommentar

Aldri sett den jeg arveh (btw slutt å whipe på onyx da, om du var med i går :p)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
var det billig?

ihvertfall, gjett hvem som fikk solgt noen fadeleaf for 5 G stykket en liten periode :) .

Var en av de første som kunne plukke fordi de andre "powerlevlerne" dreit i yrker virka det som.

Det er svindyrt. Stacker med 20 selger vel for 4g på serveren der jeg spiller. 5g per stk. for fadeleaf er landeveisrøveri.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...