weghard Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Skal kjøpe meg bærebar, vil gjerne ha en lett en. I min prisklasse (under 13000) har jeg funne disse to: ASUS Notebook S5A Dell X1 Det står endel om X1 her (test, erfaringer, forum osv.), men jeg finner lite info om ASUS maskinen. Mulig det er jeg som ikke leter godt nok. Er det noen som kan si noe om disse i forhold til hverandre, eller noe om ASUS maskinen generelt? Finnes det andre maskiner jeg bør se nærmere på? På forhånd takk! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Les her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=446800&hl= Jeg satt med samme valg som deg, ble til at jeg kjøpte Dell X1, blandt annet fordi den har ingen vifter som bråker, bedre batteri, blåtann, dessuten er dell x1 litt mindre. Jeg angrer ikke et sekund på det nå. Asus har etter min erfaring veldig gode bærbare pcer, solide og grei kvalitet. Tror ikke du finner noen spessielt andre ultraportable til den prisen... Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 S5A er en litt oppdatert modell av S5N som det finnes en stor tråd om i forumet allerede. Det positive med S5A over X1 er: Raskere prosessor mindre ekstern optisk stasjon PCMCIA Minnekortleser som takler memorystick to batterier (ett 3 celler og ett 6 celler) veske omslag (et stykke neopren som man har rundt maskinen som beskytter for riper og tilsvarende) det er også mulig det følger med en trådløs optisk mus og en minnepenn, men de to siste er jeg usikre på. Det positive med X1 over S5a er: Litt lettere Bedre oppløsning på skjerm (1280x768 mot 1024x768) Ingen viftestøy CF-kortleser Litt bedre tastatur Støtter mer minne (1280 mot 768) S5A har også et svært beskjedent støynivå, og med alt som følger med er dette også en svært god pakke. X1 vil koste en del mer om du skal ha to batterier, veske og annet som følger med på S5A, i tillegg er prosessorytelsen forholdsvis mye dårligere. X1 blir også betydlig varmere enn S5A på grunn av at den ikke har en eneste vifte. S5A eller S5N som jeg har mer erfaring med ser brukt ut noe raskere enn X1, det vil si at håndleddstøttene blir mer skinnenede enn resten av maskinen, det samme blir touchpaden. Merk at det er etter mye bruk over lang tid. Jeg har ikke prøvd X1 over så mye tid så jeg vet ikke hvordan den blir, men jeg har en Latitude D400 selv og den holder seg meget godt. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kikk på DELL d400, dette er en utgående modell (d410 er den nye). Disse selges nå forbausende billig, om det skulle være interresant å spare noen tusenlapper. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Toshiba Portege R100/200 koster ca 13000, og er verdt en kikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå