Gå til innhold

Video kasett til pc!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Scortech, bør jeg bare kjøpe tv kortet og koble den til pcen min?

Jeg synes du burde gjøre det men det er selvsagt opp til deg.

Tv kort er veldig kjekt å ha. Har selv tv kort. Med tv kort så er det veldig lett å gjøre om vhs filmer til dvd,divx eller mpeg. Det er da en selvfølge at du har en stor og rask hdd og nok minne. Jeg har selv pinnacle PCTV PRO som jeg er veldig fornøyd med. Det kommer vel litt ann på deg hvor mye du vil ut med for det finnes veldig mange tv kort i mange forskjellige prisklasser.

Lenke til kommentar
Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc.

Det vil jo da bli en kopi av en kopi som havner på harddisken til slutt, høres ikke ut som noe å trakte etter. Men bevares det lar seg jo kanskje gjøres på den måten.

Lenke til kommentar
Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc.

Det vil jo da bli en kopi av en kopi som havner på harddisken til slutt, høres ikke ut som noe å trakte etter. Men bevares det lar seg jo kanskje gjøres på den måten.

Ikke noe særlig å si på kvaliteten, nei

Lenke til kommentar
QUOTE (stian123 @ 16/08/2005 : 21:44)

Hvordan gjøres dette da? Jeg har prøvd dette men får det ikke til...

Lenke til kommentar

Blir jo egentlig ikke kopi av kopi, for digitaliseringen foregår jo i det man spiller det inn på videokameraet. Og en kopi av digitalt materiale er jo identisk, så det blir vel ingen kvalitetstap i andre runde, avhengig av hvilket format/komprimering man velger å lagre i.

Alternativt kan man jo bruke en rimelig ekstern løsning som f.eks. en Terratec Grabster, som er bundlet med Ulead Movie Factory 3. Bruker denne programvaren sammen med et vivo-kort, og resultatet er upåklagelig.

Lenke til kommentar
Alternativt kan man jo bruke en rimelig ekstern løsning som f.eks. en Terratec Grabster, som er bundlet med Ulead Movie Factory 3. Bruker denne programvaren sammen med et vivo-kort, og resultatet er upåklagelig.

Hei,

kjenner du til forskjellen på TerraTec Grabster AV 250

og TerraTec Grabster AV 400 som selges på komplett ?

Lurer fordi man kan få tak i AV 250

til en billig penge rundt omkring på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...