Unlimited Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei Jeg har et Video kasett som innholder film! er det mulig å overføre den til PC? ? takk Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Grafikkkort med video inn eller Tv kort Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 den har jeg ikke! kan du gi me en link til den? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tenkte du nå på tv kort? her har du nok tv kort å velge mellom Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kan også bruke en slik VHS>DVD maker, fins flere sorter. Så lese DVD'en av på maskina Kan være billigere enn et TVkort, og enklere. Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 @ThaAndre, VHS>DVD maker?? @Scortech, bør jeg bare kjøpe tv kortet og koble den til pcen min? Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hiver meg på denne jeg, Har en del opptak fra farfar som er på vhs.. skulle så gjerne hatt de digitale også! men hva blir da leteste måte å få kopiert disse på ? for å ikke snakke om billigste sorry at jeg var off-topic Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 @Scortech, bør jeg bare kjøpe tv kortet og koble den til pcen min? Jeg synes du burde gjøre det men det er selvsagt opp til deg. Tv kort er veldig kjekt å ha. Har selv tv kort. Med tv kort så er det veldig lett å gjøre om vhs filmer til dvd,divx eller mpeg. Det er da en selvfølge at du har en stor og rask hdd og nok minne. Jeg har selv pinnacle PCTV PRO som jeg er veldig fornøyd med. Det kommer vel litt ann på deg hvor mye du vil ut med for det finnes veldig mange tv kort i mange forskjellige prisklasser. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tror nok denne vil være fin til å kopiere VHS filmer med, i tillegg er det mange som mener det er det beste TV kortet man får kjøpt for øyeblikket. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306371&cks=PLC Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 gr8, takk...skal prøve det da! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 gr8, takk...skal prøve det da! OK, om du kjøper det så må du kikke på linken under, det er et gratis program som er mye bedre enn det som følger med kortet jeg anbefalte. http://mediaportal.sourceforge.net/ Her er link til produsenten og chippen som står på kortet, demo helt på bunnen av siden. http://www.ati.com/products/theater550/index.html Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Joey1313, takk! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc. Det vil jo da bli en kopi av en kopi som havner på harddisken til slutt, høres ikke ut som noe å trakte etter. Men bevares det lar seg jo kanskje gjøres på den måten. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc. Det vil jo da bli en kopi av en kopi som havner på harddisken til slutt, høres ikke ut som noe å trakte etter. Men bevares det lar seg jo kanskje gjøres på den måten. Ikke noe særlig å si på kvaliteten, nei Lenke til kommentar
Charlie_M Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 QUOTE (stian123 @ 16/08/2005 : 21:44) Har du et DV-kamera med inspillingsmulighet, kan du spille inn vhs'en fra tv til dv-kamera og siden legge det inn på data via firewire etc. Det vil jo da bli en kopi av en kopi som havner på harddisken til slutt, høres ikke ut som noe å trakte etter. Men bevares det lar seg jo kanskje gjøres på den måten. Hvordan gjøres dette da? Jeg har prøvd dette men får det ikke til... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Blir jo egentlig ikke kopi av kopi, for digitaliseringen foregår jo i det man spiller det inn på videokameraet. Og en kopi av digitalt materiale er jo identisk, så det blir vel ingen kvalitetstap i andre runde, avhengig av hvilket format/komprimering man velger å lagre i. Alternativt kan man jo bruke en rimelig ekstern løsning som f.eks. en Terratec Grabster, som er bundlet med Ulead Movie Factory 3. Bruker denne programvaren sammen med et vivo-kort, og resultatet er upåklagelig. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Alternativt kan man jo bruke en rimelig ekstern løsning som f.eks. en Terratec Grabster, som er bundlet med Ulead Movie Factory 3. Bruker denne programvaren sammen med et vivo-kort, og resultatet er upåklagelig. Hei, kjenner du til forskjellen på TerraTec Grabster AV 250 og TerraTec Grabster AV 400 som selges på komplett ? Lurer fordi man kan få tak i AV 250 til en billig penge rundt omkring på nettet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Her og her. I farta ser jeg kun forskjell i kabel og softwarebundle. Mulig det er andre forskjeller. Lenke til kommentar
bananorama Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Prøv en slik en. Kanskje det funker. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10201 MR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå