Gå til innhold

Hjelp! Overføre en del data mellom to bærbare?

Anbefalte innlegg

Jeg har en del data som jeg trenger å overføre fra én Acer bærbar til en annen ganske fort. Det er ikke snakk om flere hundre GB, heller mellom 15 og 25 tenker jeg, og jeg trenger heller ikke å bli ferdig i løpet av noen veldig få timer, men jeg har bare noen få dager på meg. Det er bare snakk om å overføre én gang (så jeg trenger ikke noe varig nettverk) fra den ene til den andre, aldri motsatt vei. Begge maskinene kjører Windows XP, men den som skal sende filer har 32-bit versjon og den som tar imot har 64-bit (eller, jeg håper ihvertfall å få installert det først)

Hvordan kan jeg gjøre på en enklest og billigst mulig måte?

Tusen takk for all hjelp, jeg trenger det virkelig nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan benytte deg av en krysset tp-kabel. Da er det bare å plugge den i begge maskinene, sette de opp på samme nett og starte med overføringene.

Bør vel ikke koste mer enn 50kr for hele operasjonen hvis du kun trenger en kort kabel (1-2m)

Lenke til kommentar

Wow, snakk om raskt svar. Tusen takk [del]begge to[/del] [ins]alle sammen (dette gikk jammen raskt. Fant visst riktig tid å spørre på :) )[/ins]!

Så, det jeg gjør er altså å plugge kabelen i hver PC, og så? Dukker de bare opp i "mine nettverkssteder" av seg selv, eller..?

Og har det noe å si om den er grå i steden for rød? Denne fra pcutstyr.no er nemlig litt billigere enn den du linka til fra Komplett.no.

Endret av forteller
Lenke til kommentar

Har ingenting og si hvilken farge kabelen har.

Skal dukke opp under "mine nettverkssteder" ja. Hvis ikke kan du kjøre Hjemmenettverks wizard'en. Hvis du har gitt pcene nettverksnavn og workgroup(trur de må være i samme workgroup) så kan du bare skrive \\<navn eller ip til maskinen> i adressefeltet.

Eksempel for å komme til mappen "Installasjonsfiler" på maskinen "bkb"

\\bkb\installasjonsfiler\

Husk at du må dele mappene. Det gjør du ved å høyereklikke på den valgte mappen og trykke på "deling og sikkerhet..." eller "sharing and security..."

Lenke til kommentar

Plugge kabelen i hver av pcene ja. Siden den er krysset, trenger du ikke kjøre den via en ruter eller switch.

For å få maskinene opp i nettverk, regner jeg med at du må gjøre noe greier, er ikke heeelt inne på det der enda.

Har ingenting å si hvilken farge nei :) Rød er jo kulere en grå da :p

Lenke til kommentar

Jeg endte med å kjøpe fra Komplett likevell. Viste seg at pcutstyr hadde fått mange dårlige kritikker på Hardwares webshopguide og at de hadde svindyr frakt, så den bare ble 5kr. billigere enn Komplett sin. Dessuten vil den røde kabelen stå bedere til min Acer Ferrari 4000.. :)

Takk for hjelpa! Jeg sier fra her i denne tråden hvis det er noe jeg ikke får til når jeg mottar kabelen, så håper jeg på mer hjelp fra dere. Sier fra om alt går smuuth også! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...