Unlimited Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei Jeg har en floppy disk som innholder viktige filer! Problemet er:: :: Når jeg setter inn floppy disken får jeg et vindu på skjermen! SE PÅ BILDET! Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Usj, den meldingen er ikke koselig. Har fått den flere ganger før, og det betyr dessverre av og til at disken er ødelagt, og at den ikke kan lese det som er på disken. Men før du går på veggen av ergrelse, så bør du prøve den i så mange andre diskettstasjoner som du kan finne, og gjøre backup med en gang om den kan finne dataene. Det kan nemlig hende at det bare er stasjonen din det er noe galt med. Dette har iallefall jeg erfart, men jeg skal ikke si meg sikker i min sak. Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 jeg har prøvd det i 2 stasjoner men fikk samme meldingen ... skal prøve på mange andre stasjoner da!!! jeg hadde ikke noe problem med diskettet, men da jeg ville kopiere filer til pc'n min så fikk jeg denne meldingen! Takk BurTMastA Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 hvorfor lagrer du viktige ting på diskett?? er du syk i hodet Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Last ned Badcopy og prøv å se om det programmet kan få data ut av floppy disken http://www.jufsoft.com/badcopy/ Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Jeg sa ikke det var meg som lagret disse filene ... jeg fikk den i posten! den kom fra asia! , MangoMan Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 No file was found on your selected disk, or your disk was damaged badly. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Prøvd rescue lost files mode #1 ? Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 ja, men den finner ikke filene heller Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 I dagens samfunn med utallige måter å sende informasjon over nett så sender folk ein Floppydiskett i posten...frå Asia? Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Prøv dette programmet da: http://www.topshareware.com/Flobo-Floppy-B...nload-15740.htm Hva slags viktige filer er det Asia har sendt deg da ? du må være en viktig person siden de sender en floppy disk..hehe --------------------------------------- EDIT: Linken funket ikke Prøv denne isteden: http://www.download.com/BinaryBiz-VirtualL...4-10408366.html Endret 14. august 2005 av Gforce Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 diskettet er ødelagt, tror jeg! takk for hjelpen Gforce @zeph: det er ikke alle som kan brenne fil på cd! elr pakke filer inni en zip-fil! Lenke til kommentar
Vain Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Mulig at det er kopiert inn på disketten med en gammel windowsversjon? Tror jeg hadde det problemet en gang. Disketter jeg lagde i win98 ville ikke leses av winXP.. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Mulig at det er kopiert inn på disketten med en gammel windowsversjon? Tror jeg hadde det problemet en gang. Disketter jeg lagde i win98 ville ikke leses av winXP.. Rart det, da det er samme filformat disse OSene bruker for disketter (FAT12). Unlimited: NDD (Norton Disk Doctor) har gjort trikset for meg på mange ødelagte disketter. Lenge siden jeg har prøvd det da, men tror det var med 97-versjonen de fleste korrupte diskettene mine ble leselige igjen. Har også opplevd at diskettstasjoner ødelegger noen av diskettene slik at de ikke blir funnet av andre "friske" diskettstasjoner senere. Mens andre disketter blir funnet noen steder, men ikke andre (også avhengig av OS). Da dette skjer er det ofte noe galt med disketten som NDD klarer å fikse (iallfall eldre versjoner av programmet). PS: Prøver du NDD så husk at disketten må kunne skrives til. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg sa ikke det var meg som lagret disse filene ... jeg fikk den i posten! den kom fra asia! , MangoMan Å sende et magnetisk media i posten uten for form for beskyttelse, er litt som å skyte seg selv i foten. Regner med at posten en eller annen plass på sin vei blir scannet med noen form for røntgen e.l. Da dør vel dataene på disken rimelig greit... Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 @gunnard: Takk, skal prøve det @Elgvenn2: Kanskje det! ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå