Cynical Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Heisann! Cynical er navnet og jeg er nok litt ny her. Søkte, men fant ingen threads om topics om dette temaet, så jeg bestemte meg for å starte en ny thread for å få svarene jeg søker Saken er som følger. Jeg skal snart begynne å studere og gikk i den anledning til innkjøp av en Acer Aspire 1692WLMi. Omtrent samtidig gikk min bror til innkjøp av en Acer Ferrari 400WLMi. Naturlig nok bestemte vi oss for at her måtte det gjøres litt testing! Som de fleste vet sitter det et X700 128mb kort i begge maskinene. Prosessoren er en Intel Pentium M 740 for 1692'n og en Turion 64 i Ferrari'n. 1692'n har 512mb Ram mens Ferrari'n har 1024mb Vi lastet ned en gratis versjon av 3D-Mark05 og kjørte gjennom testene. Resultatene var mildt sagt overraskende! Ferrari: 2334 Aspire : 2493 Hvordan kan dette være mulig. Er ikke 3D-Mark en simulasjon av hvordan PC'en yter grafikkmessig? Rett etter dette fyrte vi opp Half-life 2 for å sjekke om dette kunne stemme. Vi maxet alle instillingene og satte grafikken på 1200x800 på begge maskinene. Resultatene her var som man kunne forvente. På Ferrari'n gikk alt smooth, mens det lagget noe voldsomt på 1692'n. Det samme var tilfellet i Doom 3, Battlefield 2 og World of Warcraft. Grunnet dette har jeg nå solgt min kjære Acer Aspire 1692 til min far, og sitter nå og funderer på hvilken maskin jeg skal velge. Jeg er for tiden veldig positiv til MPX sin KN1, men lurer da på om noen kan fortelle meg hvordan denne yter i grafikk-krevende applikasjoner og spill. Leste i en test at den fikk rundt 2300 i 3D-Mark testen. Har jeg vært veldig dum ved å selge 1692 maskinen, da den var best i 3D-Mark05 ? Noen maskiner til en grei penge som kan kjøre Half-Life 2 og lignende spill på max grafikk i en grei oppløsning? Alle inspill settes pris på. På forhånd takk! Mvh, Christian Endret 14. august 2005 av Cynical Lenke til kommentar
XAOMX Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 hei er ikke siker på Half life to men jeg vet at wow nesten krever 1024 mb ram er mulig at det var mest ramen som gjør at det haker grunet programene ikke takler så godt å jobbe med lite ram og begyner å bruke disken til mine da blir ting tregt kan jo også være cpuen da som noen spill utnyter bedere en 3dmark hilsen AOM Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Du kan se om du finner noe interessant her Velkommen til hardware.no forumet Cynical Endret 14. august 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå