DarkShadow Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg skal ha meg en bærbar til skolestart, så jeg endelig kan jobbe med skolearbeid uansett hvor jeg måtte befinne meg. Men å finne den rette er vanskeligere enn jeg trodde Dermed falt øynene mine på iBook... altså med 12" skjerm, til en OK pris av 8900. Denne er lett å ta med seg, og det virker som om den tåler nokså mye. Samtidig følger det med veldig mye programvare, og det virker som om operativsystemet er mye mer stabilt... det er i hvert fall hva jeg har hørt. Men blir 12" litt lite? Vil OSX vere ukompatibelt med alt annet av programvare? Altså Word osv... Vil det vere mulig å spille noen få spill på den? Slik at jeg kan få de kjedeligste timene til å gå fortere Og vil OSX vere vanskelig å vende seg til etter å ha brukt Windows i alle år? Lenke til kommentar
anund Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 iBook kan være et greit alternativ, det. Har selv en hauggammel iBook 500 MHz, som jeg kjøpte nettopp fordi den hadde 12" skjerm. 12" skjerm er imho perfekt på bærbare. Har hatt både 14", 15,4" wide og 15" vanlig på bærbare PCer. Alle disse syns jeg rett og slett blir for stort. Er ikke så praktisk å slenge en slik stor bærbar på fanget eller på bordet under møte eller forelesning... Støyer den i tillegg er den en pest og plage for både deg selv og omgivelsene. iBooken støyer ikke og er liten og nett. OS X er helt ok, greiere enn Windows på mange måter. Men jeg har ingen hallelujastemning når jeg bruker OS X heller. (Men så bruker jeg stort sett Linux på de stasjonære, da...) Spill på OS X er vel Apples akilleshæl i en del markedssegmenter. Utvalget er begrenset. Men en del titler eksisterer da. Kompatibilitet ellers er ikke noe problem. Du kan kjøre Word under OS X (Office 2004) om du vil. Maskinen oppfører seg pent i dette husets nettverk, som består av en del Linux-pcer og en Windows-pc. Har ingen problemer med å dele mapper, skrivere, whatever. Summa summarum: iBook er et perfekt valg om du ønsker en lett og grei enkel allround bærbar pc, imho. Den største fortrinn er pris/størrelse/ytelse-faktoren, syns jeg. Kompatibilitet og integrering med andre miljøer har ikke vært noe problem. Lenke til kommentar
McMort Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har selv hatt en 12" iBook i tre dager nå, og er kjempefornøyd. Har aldri brukt OS X før, men det tok meg knapt en time og venne meg til det, det meste er intuitivt og greit å skjønne. Størrelsen er kjempefin for meg som har med meg laptopen overalt, den er kanskje litt tung i forhold til størrelsen, men ikke noe problematisk. Siden du skal bruke den til utdanning vil jeg anbefale deg å kikke på Apple Education Store, så får du maskina til ca 8300,-. Lenke til kommentar
DarkShadow Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Takker for svar! Spill er egentlig ikke noe problem, da denne ikke vil bli brukt til så spesielt mye annet enn film og skolearbeid. Samtidig høres det ut som om alle som harv testet en, er blitt vant med den etter noen få timer Desverre kan jeg ikke bruke utdanningstilbudet McMort.... man må vere over 18år, noe jeg ennå ikke er Lenke til kommentar
McMort Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Dersom du handler hos Eplehuset så kan du få den til utdanningspris uten å være 18 dersom du kan dokumentere at du er student/elev. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ikkje glem å gi linken... http://www.eplehuset.no Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg vurderer samme pcn, men noen som kan fortelle meg om denne pcn kan takle WoW i ny og ne? Er kun snakk om kanskje en time med wow av og til når jeg er hos en komis.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå