834HF42F242 Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Så System of A Down er kristenrock, som skriver salmer, sanger og bønner til Gud?Dette var nytt for meg... Nå tuller du, ikke sant? A hymn is a song specifically written as a song of praise, adoration or prayer, typically addressed to a god. En hymne er en hyllest-sang. Den kan være rettet til en gud, men må ikke. En hymne betyr vel det samme som en salme. Og SOAD spiller da ikke salmer... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Ok, siden 'ballader' er så løselig definert her inne, her er en håndfull av mine 'ballads and blues'. Jeg kan umulig plukke ut en og putte på topp. Men om jeg måtte, ville jeg nok valgt Pink Floyd - Wish you were here, selv om den kanskje ikke passer best inn i kategorien. Louis Armstrong - Do you know what it means to miss New Orleans Pink Floyd - Wish you were here, comfortably numb Cry me a river (ikke den poplåta med Justin Timberlake , men f.x med Julie London eller Lisa Ekdahl) St. James Infirmary (f.x med Louis Armstrong) Cranberriers - When you're gone G'n'R - Sweet Child of mine Mötley Crüe - You're all I need (favoritt fra barndommen.. greit? ) Nina Simone - Feeling good, I put a spell on you Mariah Carey - I'll be there Dire Straits - Fade to black, Brothers in arms Metallica - Unforgiven II + de vanlige Black Sabbath - Eternal Idol og mange fler Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 En hymne betyr vel det samme som en salme. Og SOAD spiller da ikke salmer... Hymne går vel mer på innhold enn stil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå