donkeykong89 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Heisann folkens, håper noen kan hjelpe meg denne gangen også. Jeg formaterte min PC idag, eller formaterte bare C: der windows blir installert og de fleste programfilene. D: lot jeg være, for der har jeg alle de viktige filene og de store filene. (Det er en stor harddisk som jeg har delt i to 50gb og 200gb) Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn i noen få mapper i D: det er torrent-mappa, limewire mappa og programfiler-mappa. Ellers er det bare Mine Dokumenter mappa som fungerer. Hver gang jeg trykker på en av de andre mappene dukker det opp en melding som som dette: D:Nedlastninger er ikke tilgjengelig.. Kan det være fordi de filene er knyttet til de forrige programmene som har blitt formatert? Ellers står det brukt 145gb da regner jeg med at filene er der, men når jeg høyreklikker på hver enkelt mappe står det 0 filer 0 byte. Merkelig hva? Noen som har vært borti noe liknende? Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 du har installert XP på nytt uten integrert service pack2? Isåfall er det nok den velkjente og utrolig irriterende 137GB buggen til winxp, altså har du en 200gb disk stappfull, og setter den i en xp maskin uten bugfix'en så blir disken "herpa". Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hvis det er det som har skjedd så kan du bruke GetDataBack for å hente ut filene dine, dvs. filene er der fortsatt (uskadet) bare det at windows har fucket opp partisjonen, slik at windows ikke klarer å lese filene, dette har skjedd meg også, å da var det bare å bruke et recovery program (jeg brukte GetDataBack), så fikk jeg hentet ut filene 100% uskadd og øverført de til en annen disk/pasrtisjon. Håper dette løser ditt problem også. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Jepp jeg hadde xp.pro SP2 og nå installerte jeg nettopp XP.Home edition. Holder på å laste ned SP2, vi får se om det hjelper. Men det merkelige er at musikkmappa og noen av filmappa som mine bilder osv. funker helt fint. Tror kanskje jeg må bruke et recovery program. Nvidia: jeg har prøvd å bruke getdataback, men har aldri klart å få 100% av filene. Klarte å slette en film-mappe til kameraten min og den var for stor for søppelkurven og ble slettet direkte. Klarte ikke å finne alle filene med getdataback eller liknende programmer. Allikevel takk for hurtige svar. Venter i spenning her. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Jo selfølgelig, hvis du sletter filene blir det verre, men du sier at det er brukt 145gb på disken , altså er filene der fortsatt, å da er det derimot håp. Endret 13. august 2005 av Nvidia Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Oi får opp enda et nytt problem. Hver gang jeg sletter en fil (et bilde f.eks) sletter den med ein gong uten å ha vært ein tur innom søppelkurven, og ja jeg har ikke krysset av for "slett dem uten å ha vært en tur innom søppelkurven", sjekket det også. Hva er problemet.*snufs* Edit: oi det skjer bare hvis jeg sletter filer fra D:, dette begynner å bli exciting. SP2 er ennå ikke installert. La oss håpe at det er en bug i SP1, " må holde håpet oppe" Begynner å bli exciting Endret 14. august 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ikke slett noe fra D enda, risikabelt ja, vent til SP er inne. Snart spretter filene dine frem akkurat som før, trenger ikke noe recovery. Men ikke kødd med disken, VEEEENT! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kan også være at du ikke har rettighet til filene på d-disken etter reinstallering av c-disken. I såfall disable enkel fildeling og deretter ta ownership (eierrettighetene eller hva det kalles på norsk) over mappene. Deretter sørg for at du gi alle tilgang til filene. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Ikke slett eller legg inn filer på d disken, la den stå urørt, jo mindre platene blir omskrevet jo større sjanse er det for å få tilbake alle filene. Husk at du må ha registrert versjon av getdataback for å få henta filene, uten det får du bare sett hvilke filer som ligger der. Endret 14. august 2005 av BKB Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Okay, takker for svarene. Vel Service Pack 2 er installert og håpet er knust. Eller har jo fortsatt GetDataBack - uregistert versjon. hm. tenker tenker. Joda må vel bruke getdataback. søppelkurv-problemet er fortsatt der. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Okay, takker for svarene. Vel Service Pack 2 er installert og håpet er knust. Eller har jo fortsatt GetDataBack - uregistert versjon. hm. tenker tenker. Joda må vel bruke getdataback. søppelkurv-problemet er fortsatt der. Som sagt tidligere i tråden, IKKE slett/legg inn/kopier noe som helst på disken, la den være urørt til filene er redda, husk at du må legge de filene du henter tilbake med getdataback(og alle andre recovery programmer) på en annen harddisk enn den du har problemer med. Du kan ikke legge filene i en annen partisjon av samme disk. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hva skjer hvis jeg legger filene i samme disk, bare i en annen partisjon. Det er den eneste muligheten jeg har. Risikerer jeg at disken crashe eller noe? For det er mulig å kopierer den over til en annen partisjon. Endret 14. august 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Prøv med å ta over eierskapet av filene. Du finner en "guide" her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå