Turin2 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har et 3Com access point, en bærbar PC med trådløst adapter og en gammel stasjonær PC med 3Com (3CRSHEW696) adapter. Automatisk IP og slikt. Det trådløse nettverket til laptopen fungerer fint. Den stasjonære fungerer ikke fint. 1) Når PCen slås på finner den ikke trådløst nettverk. Må starte maskinen med adapteret frakoblet, og koble på etter oppstart, da virker det... Very good-Excellent connection. 2) Med sånn cirka 1-2 minutters mellomrom finner maskinen tydeligvis ut at den skal lete litt etter nettverk, fullstendig likegyldig til at den allerede har et nettverk. Den finner som regel frem til samme nettverket igjen, men da har man som regel daua eller disconnecta fra hva man måtte spille og sånt. Sånn helt basic som å rulle tilbake og oppdatere driver og slikt har jeg gjort. Det er ikke noe garantisak på noen måte, så da gir 3Com blanke i forhold til support og sånt. Noen forslag? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Byttet ut Jensenkortet(PCI) mot et MSIkort og vips, mye bedre og stabil kontakt med en gang.. http://www.psdata.no/ps.asp?it=106524 Lenke til kommentar
BKB Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Byttet ut Jensenkortet(PCI) mot et MSIkort og vips, mye bedre og stabil kontakt med en gang.. http://www.psdata.no/ps.asp?it=106524 Ja, for all del betal 250kr +frakt for at problemet _kanskje_ blir fiksa. (neppe) Til trådstarter: - Oppdatert drivere til nettverkskortet som du sliter med? - Windows har noen wlanbugs? WinUpdate? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvis du kjører XP, så kan du gjøre et forsøk med å slå av "Wireless Zero Configuration" tjenesten og bruke 3com's egne verktøy for konfigurere nettkortet. Det er et forsøk verdt i hvert fall. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvis du kjører XP, så kan du gjøre et forsøk med å slå av "Wireless Zero Configuration" tjenesten og bruke 3com's egne verktøy for konfigurere nettkortet. Det er et forsøk verdt i hvert fall. Dette hjalp meg med mitt nettverkskort ved svake signaler. Dette var da med SP1, men med XP SP2 fungerer det fint uten 3coms egne programmer for å styre enheten. Så, mitt tips er om du har SP1 (eller ikke no i det hele tatt), last ned SP2 Om dette ikke fungerer, bruk 3com sine egne programmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå