Backbone Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 har nettopp lastet ned norton symantec fra telenor's sider. I det jeg var mitt i installasjonen, fikk jeg bluescreen. etter restart, prøvde jeg på nytt å installere det, men samme bluescreen dukker opp. Dette fikk meg til å tenkte på å kikke i "legg til/fjern programmer", og der lå det norton symantec. Det går ikke an å slette det, for når jeg trykker på "fjern" skjer det ingenting. Siden jeg fikk bluescreen, ble ikke installasjonen fullført. Hvordan kan jeg fjerne norton symantec fra datamaskinen? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Du forteller jo ingenting om hva slags os du har, men hvis du har XP kan du jo forsøke å bruke Systemgjenoppretting. Gå tilbake til den datoen som er den siste før du installerte Norton. BTW. Det er ikke noe som heter "Norton Symantec". Norton er produktnavnet på en del sikkerhetsprodukter som kommer fra softwareutvikleren Symantec. Norton AntiVirus og Norton Internet Security er noen av disse. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Problemet er nok at uinstallasjonsprogrammet og dens loggfiler ikke ble installert, hvilket fører til at det er vanskelig å få tilbakestilt alle endringene installasjonsprogrammet forårsaket. Du kan selvsagt prøve å slette programmets mappe samt oppføringen i programlisten (beskrevet (her), men denne måten vil fremdeles ikke få fjernet evt. DLL-filer i Windows-mappen og oppføringer i registeret. En annen mulighet er å forsøke Nortons verktøy for slike tilfeller - noe som muligens er det sikreste: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...=&osv=&osv_lvl= En tredje mulighet er å benytte System Restore for å tilbakestille pcen til et tidspunkt før du hadde installert Norton, men da kan du risikere å miste andre filer og programmer i tillegg. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Problemet er nok at uinstallasjonsprogrammet og dens loggfiler ikke ble installert, hvilket fører til at det er vanskelig å få tilbakestilt alle endringene installasjonsprogrammet forårsaket. Du kan selvsagt prøve å slette programmets mappe samt oppføringen i programlisten (beskrevet (her), men denne måten vil fremdeles ikke få fjernet evt. DLL-filer i Windows-mappen og oppføringer i registeret. En annen mulighet er å forsøke Nortons verktøy for slike tilfeller - noe som muligens er det sikreste: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...=&osv=&osv_lvl= En tredje mulighet er å benytte System Restore for å tilbakestille pcen til et tidspunkt før du hadde installert Norton, men da kan du risikere å miste andre filer og programmer i tillegg. Prøvde din andre mulighet, men det funket ikke. skulle nå installere Norton antivirus 2004, men fikk bluescreen - igjen. Ligger igjen noen .dll -filer på C:\Programfiler\Norton AntiVirus\ MÅÅÅ jo ha Antivirus.... Endret 14. august 2005 av Backbone Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 har du sjekka om Norton har rukket å installere/starte noen tjenester som hører Norton til før du fikk blåskjermen? dette sjekker du ved å gå til start skriv msconfig og ok. så trykker du først på Oppstart å ser om det ligger noe som har med Norton å gjøre der. hvis ikke det gjør det så klikker du på tjenester istede. Der kan det hende at det ligger noen tjenester som kjører, avslutte alle tjenestene som har med Norton og Symantec å gjøre. så restarter du maskina og prøver å fjerne Norton på nytt. Det hjalp på noen av datamaskinene på jobb. Lykke til. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 prøv å fjerne alt som heter Norton med Regseeker, husk å fjerne hake ved boksen " ta sikkerhetskopi ". sett også en kryss ved alle Nøkler. http://www.hoverdesk.net/freeware.htm lykke til pass på at du ikke installerer Norton AV og Norton Internet Security samtidig, da kræsjer det. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hva med å bruke Kaspersky? Har blitt veldig glad i det programmet de siste dagene! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Formater, installer Windows og legg inn NOD32 isteden. Norton er elendige greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå