zzzneo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Skulle gjerne hatt en enkel måte å ta backup og gjenopprette windows på. Ser for meg at å lagre hele windows-ntfs partisjonen (/dev/hda1 på 10GB) til en (komprimert) fil jeg kan lagre på Ubuntu partisjonen (/dev/hda2 på 20GB), slik at det da forhåpentligvis kan være enkelt å gjenopprette. Dvs skrive fila rett til hda1 partisjonen igjen. Ser for meg at det har noe med "dd" å gjøre, men har ikke heelt funnet ut av det ennå. Noen som har peil på dette / gjort det før? Kan jeg risikere å rote til MBR? Eller er det noen annen enkel måte å gjøre dette på? edit: kan vel ikke være så lett som dette? dd if=/dev/hda1 of=mywindowspartition.image dd if=mywindowspartition.image of=/dev/hda1 ? Endret 14. august 2005 av zzzneo Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 kan vel ikke være så lett som dette? dd if=/dev/hda1 of=mywindowspartition.image dd if=mywindowspartition.image of=/dev/hda1 ? Skal fungere det. Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 jep... det funka det. Nesten for lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå