Gå til innhold

Guide: Chipping av GameCube - 23.09.2005


purity89

Anbefalte innlegg

Hei hå

 

Har sett det har kommet ut noen "billig-chip'er" på markedet den siste tiden, f.eks Xeno GC, som bl.a selges her: http://www.digistore.no/product_info.php?c...roducts_id=2060

 

Er det noen som har noe erfaring med hvordan disse er i bruk iforhold til dyrere chip'er som viper og qoob chip'ene?

 

Jeg har fått med meg såpass at den har mange færre muligheter, f.eks kan ikke oppgradere bios osv, men er dette egentlig så viktig egenskap som det høres ut som?

 

Hva er det "værste" som kan skje hvis man går for denne chip'en fremfor f.eks viper-chip'en? Finnes det spill som ikke funker med xeno chip'en, men som de mer avanserte klarer osv?

 

(Jeg har nettopp bestillt xeno chip'en, får den vel til uka.. derfor jeg lurer)

 

 

 

Kan også nevne at clas ohlson selger traxdata mini dvd-r til 39kr for 3stk. Kanskje ikke det billigste, men man slipper jo frakt dersom man bor nære en fysisk butikk. Traxdata bruker dessuten, såvidt jeg har fått med meg, ritek-media, og de kan se ut som mini dvd'ene clas ohlson selger, er nøyaktig de samme som Ritek G04, se f.eks på denne siden: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=357&xSec=11

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, var ikke den metoden jeg snakket om..

 

Her er tutorialen til å gjøre det:

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/292668

 

virker som en enkel og grei måte å spille roms, japanske spill og backups på..

5785448[/snapback]

Har forresten lest litt om den metoden der ja, men det virket enklere med chip syntes nå jeg :cool:

 

men da må du swappe disker.. plussen er jo at om gamecuben må inn på reperasjon, vil ingen kunne se at du har brukt den til å spille backups på.

5788103[/snapback]

Nå har min garanti gått ut for flere år siden, kjøpte maskinen på releasedatoen, så det gjør ikke så mye. Får ingenting igjen på garantien, men regner ikke med at noe kommer til å skje med den fantastiske maskinen min, Nintendo er kvalitet :thumbup:

Tror heller ikke det er det at du har brukt maskinen til å spille backups/homebrew reparasjonsfolka bryr seg om, men om du har åpnet maskina, og dermed selv kan ha forårsaket feilen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen steder jeg kan levere inn gamecuben min å få den chippet?

Jeg tar ikke sjansen på å gjøre det selv.

Går det an å koble på en harddisk på noen av chippene slik at jeg kan legge mine spill innpå der istedenfor å bruke cd'ene?

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar
vel, du kan jo koble GC til PC og streame spill fra den.

6036435[/snapback]

Hvordan gjør jeg det?

Hvilkne kabler trenger jeg?

6036535[/snapback]

 

Du trenger:

spill; Phantasy Star Online (jeg har brukt en som inneholdt episode I og II)

Adapter: Bredbåndsadapter for Gamecube

kabel; vanlig nettverkskabel fra PC til GC

Info og program; bruk google. søk på Stream, Gamecube, PSO, guide kanskje?

 

Men metoden er ikke 100%, bare så du vet det. Det finnes egne sider som forteller deg hvilke spill som virker og hvilke som ikke gjør det. Mener programmet heter Phoenix, men det skal jeg ikke si helt sikket. Med denne metoden kan du i tillegg ta backup av spillene dine, kopiere de til HD på pc'en.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man trenger ikke pSO og bredbåndsadapteret om man har Viper GC extreme mod chip, den har innebygd USB som man kobler till igjennom en slot under GCen og den er lagd for stream fra pc, back up av spill til pc og som et bredbåndsadapter:)

 

Forresten, brenner alle DVD brennere 80 mm discer? (GC størrelse)

Endret av NeXemiS
Lenke til kommentar

Ja, har viper GC extreme :) Akk moddet gamecuben, og har ny case, så har bare brukt vanlig dvd-r, men vil bytte til det gamle, derfor lurte jeg på om alle dvd brenere kunne brenne småe plater:) Viper GC extreme slår faktisk qoob pro, siden VGE er den nyeste chipen med mest features!

Lenke til kommentar

Desverrre:\ Modda min selv sammen med en kompis jeg, det er kjempe lett med viper gc extreme, bare 3 kabler og en bru, går kjempe fort, maks 10 min, og drit vanskelig å gjøre feil, punktene som skal loddes er store:) Og i motsetning av qoob trenger man ikke ta av kjøleribba:)

Lenke til kommentar

Ja det vil jeg si. Jeg hadde aldri loddet noe i hele mitt liv før dette, men det gikk kjempefint. Det er bare å være litt forsiktig, og ikke bruke for mye tinn til å begynne med så går allt flott.

 

Ser at NeXemiS skriver at du ikke treng ta av kjøleribba, dette er forsåvidt sannt, men jeg fannt at det var mye enklere å lodde etter at jeg har tatt av denne. Jeg og en kamerat klarte det også uten å ta av ribba, så du får finne ut hva du gidder å gjøre :p

 

Tror ikke du finner det noe spesielt billigere enn 400. Det tar litt tid, og folka skal jo ha litt igjen for det =) Derfor er nok det enkleste å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...